דווקא בתקופה מאתגרת זו, בצל משבר הקורונה וסגר כמעט מוחלט על הציבור במדינה, מתבלטות תחושות של דאגה וסולידריות במסגרות החינוכיות השונות.

כך למשל בבית החולים הלל יפה בחדרה. עובדים רבים במרכז הרפואי הם הורים לילדים, שנאלצים למצוא עבור ילדיהם מי שיטפל בהם במהלך היום. בהלל יפה יצרו קשר עם מועצות אזוריות בסביבה, בדגש על עיריית חדרה, ויחד הם הקימו תשע מסגרות לילדי עובדים תחת הנחיות משרד הבריאות.

המסגרות מתקיימות בגני ילדים ברחבי העיר והוקמו בהתאמה בקרבה למקום מגוריהם של העובדים. את הילדים מפעילים אנשי צוות של העירייה, ואליהם יתווספו בקרוב כתגבור מתנדבי שירות לאומי.

יוזמה ברוכה נוספת היא פלטפורמה שהוקמה לפני כשבוע על ידי שישה בני נוער מ־LEAD, ארגון לפיתוח שגרירות צעירה בישראל. הצעירים החליטו ליצור אפליקציה שתסייע לבני נוער נוספים ללמוד את חומר הלימוד של משרד החינוך דרך האינטרנט. הפלטפורמה, בשם "נוער און ליין", מעניקה שיעורים פרטניים לתלמידים ללא תשלום. בתוך כמה ימים הצליחו השישה לגייס מאות מתנדבים שמספקים סיוע מסביב לשעון לילדים ולהוריהם במגוון מקצועות לימוד.

אליאב זכאי, מנכ"ל LEAD: "משבר הקורונה הוא שעתם הגדולה של בני הנוער – יש להם יתרון גדול על פנינו, המבוגרים, בשליטה ברשתות החברתיות, ופרויקט "נוער און ליין" הוא דוגמה מעולה לכך".

גם בהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מתגייסים בשעת החירום. בהתאחדות החליטו להקים מרכז סיוע מיוחד עבור הקשישים במדינה, בשיתוף פעולה עם עמותת פתחון לב. המרכז המיוחד דואג לקשישים רבים שאינם יכולים לצאת מבתיהם ומארגן עבורם סלי מזון שנשלחים אליהם עד הבית.

חלק ניכר ממתנדבי הארגון בימים אלה הם סטודנטים מכל הארץ שמגיעים למרכז הלוגיסטי של העמותה בראשל"צ, אורזים סלי מזון ומביאים אותם עד פתח ביתם של הקשישים הזקוקים להם.