מאות גננות ממעונות היום והגנים הפרטיים הפגינו היום (רביעי) מול הכנסת במחאה על הפקרת הגננות, המטפלות וציבור ההורים. בהפגנה הם ביקרו את משרד האוצר שלא תמך בהם כלכלית מספיק מאז שהושבתו. כאמור, הגנים היו סגורים בתקופה האחרונה, והמפגינים דרשו מהממשלה לספוג את האובדן הכספי שנגרם מכך, ולא להפיל אותו על ההורים והגננות. הגננות דורשות פטור מארנונה, הודעה מראש על חזרה לשגרה, פיצוי כספי על התקופה בה הגנים היו סגורים ותמיכה כלכלית במקרה של התפשטות הנגיף בגנים.

יניב בר אור מנכ״ל התאחדות מעונות היום הפרטיים בישראל אמר כי "ההפגנה של היום הייתה הפגנה סקטוריאלית של מעונות היום והגנים הפרטיים בישראל. הגענו לכנסת לומר לממשלה שני דברים - לא נפתח את המעונות עד שתתנו לנו פיצוי בגין ההפסדים ולא נחזור לשגרה עד שתציגו לנו מתווה שמותאם  למעונות היום הפרטיים שכולל סיבסוד ממשלתי ולא באמצעות ההורים לעלויות הגבוהות של הפעלת קבוצות קטנות במהלך החזרה לשגרה".

בר אור ציין עוד כי "עד היום, כמעט חודש וחצי לתוך המשבר, אנחנו מקבלים מנציגי האוצר רק מילים ואני שואל איפה הכסף של מדינת ישראל העשירה? אם יש כסף לממשלה רחבה עם 35 שרים יש כסף גם לסקטור הגנים והמעונות הפרטיים. אנחנו נמשיך להילחם על זכויותינו".

יניב בר אור מנכ״ל התאחדות מעונות היום הפרטיים בישראל (צילום: ללא קרדיט)
יניב בר אור מנכ״ל התאחדות מעונות היום הפרטיים בישראל (צילום: ללא קרדיט)

הגננות הפגינו מחוץ לדיון בוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה שהתקיים אתמול בכנסת. בדיון אמר סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אסף וסרצוג כי הגנים הפרטיים יהיו זכאים למענק גבוה מאוד, עד כ-30% מהמחזור החודשי שלהם עבור חודשים מרץ ואפריל, אך הוסיף: "אני אומר בכנות, אני לא יכול להתחייב שההורים לא ישלמו תשלומים נוספים לגנים".

קרן אוחנה איוס, חברת פורום גני הילדים הפרטיים ויו"ר איגוד הגנים-חיב"ה, אמרה: "אנחנו רוצים לתרגם את האהבה שלנו לילדים - לתגמול. סיימנו לחלק את הלב שלנו בחינם. אנחנו גוססים. אנחנו דורשים פיצוי, שיפוי, הכרה ופטור מארנונה עסקית, משימוש חורג כמו מוסדות חינוך. די לגזירת הקופונים על הגב שלנו. השקל שאנחנו נקבל צריך להגיע לילד ולא לרשויות המקומיות ולמדינה. לא נחזור לשגרה ללא קבלת התנאים שלנו".