טקס הענקת פרס ישראל תש״ף שודר הערב (רביעי) בערוץ כאן 11, זאת לאחר שצולם מראש ללא קהל תחת חשש מהתפשטות נגיף הקורונה. הטקס שודר במוצאי יום העצמאות כבכל שנה, ובו זכו עשרה אזרחים בפרס היוקרתי בתחומים שונים לאחר שקיבל שר החינוך הרב רפי פרץ את המלצות וועדות השופטים לפרס. 

הזוכים הם פרופ׳ אבישי ברוורמן וגב׳ נעמי סטוצ׳ינר זכו בפרס על מפעל חיים, פרופ׳ גדעון רכבי זכה בפרס על חקר הרפואה, גב׳ שרה ברייטברג סמל זכתה בפרס בתחום האמנות הפלסטית, פרופ׳ בנימין זאב קדר זכה בפרס בתחום ההיסטוריה הכללית, פרופ׳ יוסף קלפטר זכה בפרס על חקר כימיה ופיזיקה.

עוד זכו: פרופ׳ ורד נועם זכתה בפרס על חקר התלמוד, הרב יעקב אריאל זכה בפרס בתחום הספרות התורנית, פרופ׳ אברהם בן צבי זכה בפרס על חקר מדעי המדינה ופרופ׳ דני זמיר זכה בפרס על חקר החקלאות והסביבה. 

בתוך כך, שרת התרבות והספורט מירי רגב הביעה את דעתה בחשבון הטוויטר שלה על הרכב הזוכים ומה שמייצג בעינייה המפעל: ״פרס ישראל הוא אחרון המבצרים שנשארו לישראל הראשונה. הפרס חוטא לאמת ההיסטורית ולכוונתו המקורית- ״לחזק את עוצמתו הרוחנית של עם ישראל״- הוא עושה בדיוק ההפך״. 

עוד הוסיפה רגב כי ״הוא מחליש את הרוח ופוגע בעצמאותה של החברה ההישראלית והתרבויות שבה. זו הסיבה שפרס ישראל כנראה לא באמת מעניין רבים. אולי כי הם מודרים, הגיע הזמן לעשות גם שם סדר״.