מערכת החינוך חזרה היום (ראשון) לשגרה כאשר הלימודים החלו להתחדש בהדרגה הבוקר, לאחר כחודשיים של השבתה מוחלטת. עם זאת, ההגעה אינה חובה עבור תלמידי א'-ג', זאת בניגוד לתלמידי י"א-י"ב שמחויבים להגיע לבחינות הבגרות.  בחינוך החרדי ישובו לשולחן הלימודים רק תלמידי כיתות ז'-י"א. תלמידי כיתות ד'-י' ישובו ללימודים במהלך החודש הקרוב. הורים רבים מחו לפני ישיבת הממשלה בנושא בדבר סכנת הידבקות מוסדות החינוך.

בבתי הספר במגזר היהודי, רק 60% מהתלמידים שהיו אמורים להתייצב היום בשערים אכן הגיעו. הורים רבים החליטו להשאיר את ילדיהם בבית מחשש שידבקו ועשרות אלפי תלמידים נאלצו להישאר בבית משום שלא הוסדרו עבורם ההסעות.

שר החינוך רפי פרץ התראיין לחדשות 13 וסיפר על התחושות בבתי הספר: "היום הייתה התרגשות גדולה, מערכת החינוך חשה כמעט כמו הראשון בספטמבר, הרבה ילדים הגיעו עם שמחה גדולה. המורים והמנהלים באו בהתרגשות ועשו את עבודתם בצורה נפלאה".

אתה לא מרגיש שעושים ניסוי בילדים?
"חס ושלום. שבוע שעבר אמרנו שנחכה ליום שישי כדי שיהיו לנו אינדיקציות ברורות לגבי המשך הדרך. ירדנו מתחת לאחוז אחד, אנחנו נמצאים במקומות המובילים בעולם בכמות החולים".

מתי נדע אם הילדים חולים או שאפשר לשלוח עוד כיתות?
"אנחנו עושים הכל בזהירות התהליך הזה ייקח שבועיים, ואז נחליט על המשך הפתיחה במערכת החינוך. במהלך השבועיים האלה אנחנו עובדים בהקפדה חמורה ביותר על נהלי משרד הבריאות".

רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר החינוך התייחס על הביקורת שנשמעה על המורים: "אני לא מבין למה מנסים ליצור מצג לא הוגן כלפי המורים המנהלים. אני רוצה שהילדים ידעו שהם באים למקום שמקבל אותם בזרועות פתוחות ועשה את כל הכנות כדי לקבל אותם בצורה הראויה".

בנוגע לצהרונים אמר שר החינוך כי הנושא ייבחן במהלך השבוע. "ההגדרה היא שלא מחייבים את הרשויות ואת ההורים עושה נחת וקשב. זו הנחיה שמופיעה בהרבה מדינות בעולם שנמצאות במצב שלנו. כל ילד מגיע כל בוקר עם הצהרת בריאות מההורים שלו", הוסיף פרץ

על תהליך החזרה לשגרה אמר: "ההגדה היא שהמערכת תחזור בצורה איטית ובהדרגה במהלך חודש מאי, כאשר השאיפה היא שעד הראשון ביוני נחזור לעבודה באופן מלא. נכון לעכשיו החינוך המיוחד, כיתות א'-ג' ויא'-יב' חזרו באופן מלא, במהלך השבועיים הקרובים נבצע התאמות לשאר הגילאים".