מגיב לביקורת: מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התראיין היום (שלישי) במהדורת החדשות בערוץ 12, והתייחס לביקורת הקשה המוטחת במתווה החזרה לשגרה במערכת החינוך, הנתפס בעיני הורים רבים כחלקי בלבד, ולא פתרון המאפשר חזרה נרחבת למשק. "זה יהיה קשה להורים", הודה, אך סייג ואמר כי "אין פתרון לכל". 

"בתי הספר היסודיים, כלומר כיתות א'-ג', כיתות יא'-יב' לקראת הבגרויות, וכן כיתות החינוך המיוחד, יחלו בחזרה לשגרה. הגנים הציבוריים יפתחו במתכונת של חצאים, כלומר, ילדי הגנים יגיעו למוסד שלושה ימים בשבוע". בתגובה לטענות כי שלושה ימים בלבד לא יאפשרו להורים לשוב לשוק העבודה ולתפקד באופן יעיל, ענה: "זה יהיה קשה, אין פתרון לכל. רק 7 מדינות החלו כרגע להניע את כל הגלגלים בהקשר של חזרה לשגרה, ואנחנו בתוכן". 

גן ילדים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גן ילדים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך התייחס המנכ"ל לפתיחת הצהרונים, שעשויה להקל על ההורים, וציין כי חזרה לשגרה לפעילות במסגרות אלו בגני הילדים צפויה בתקופה הקרובה, בעיקר בשל העובדה כי הילדים בגילאי גן לא מתערבבים עם קבוצות שונות במסגרת הצהרון, כפי שקורה למשל בצהרונים בבתי הספר. לדבריו, פתרון התחלתי בנוגע להפעלה חלקית של צהרונים בחלק משכבות הגיל יעלה לדיון כבר בשבוע הבא.

ביחס לסוגיית החופש הגדול, המתקרב בצעדי ענק, אמר המנכ"ל כי במהלך חודש יולי ועד אמצע חודש אוגוסט, יציע המשרד תכנית מותאמת שתשלב בין תכנים לימודיים לבין פעילות פנאי. "ההערכה כי כלום לא יהיה סגור, וכי בתקופה הזו התכנית תהיה בנויה מחלק אחד של השלמות לימודים ומחלק שני של פנאי, הפוגה ופעילויות חברתיות. אי אפשר להשאיר את הילדים כל הקיץ במצב של לימודים, לכן שילבנו, זה המתווה שנציע", אמר.