עו"ד ויקטוריה רוטמן, המייצגת את הילדה בכיתה ב' שחויבה לפשוט את שמלתה בבית הספר בו היא לומדת בפתח תקווה, התראיינה הערב (רביעי) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפרה על המאבק שמנהלת המשפחה ועל הפעולות שנקטו, לרבות פניה לחבר הכנסת יואב סגלוביץ' מ"יש עתיד".

מה בדיוק קרה שם?
"הילדה הגיעה בבוקר לבית הספר מלווה בסבא שלה. המחנכת אספה את הצהרת הבריאות, נתנה לילדה להשתמש באלכוג'ל, וכבר אז ראתה שהילדה הייתה בשמלה ללא שרוולים, אבל נתנה לה להיכנס לשער בית הספר. בסביבות השעה 10:00 המורה התקשרה כמה פעמים לאמה של הילדה, שלמדה באותו הזמן, ולכן לא ענתה לה. בהמשך היא השיגה אותה והסבירה שמאחר והשמלה הזו לא תואמת את תקנון בית הספר הילדה לא תוכל להמשיך לשהות במקום". 

זה בית ספר דתי?
"זה בית ספר ממלכתי, וגם המורה לא דתייה. היא אמרה לאמא שבגלל שלשמלה אין שרוולים היא מבקשת לשים לה חולצה, והאמא הסכימה. בית הספר נכנס להתגוננות, וטען שזה היה בהסכמה של האמא ומדובר במכנסון קצר, למרות שכשמסתכלים על זה רואים שזה תחתונים לכל דבר ועניין. האמא לא יכלה לתאר לעצמה שיבקשו מהילדה לשים את החולצה מבלי להשאיר את השמלה. למה שהאמא תסכים שהילדה שלה תהיה עם חולצה בלי תחתונים בבית הספר?  ומאיזה שיקול דעת פעלה המחנכת?".

מישהו דיבר עם המחנכת הזו? 
"היינו היום בפגישה משולבת בבית הספר, עם המנהלת, המפקחת, נציג של העירייה וראש אגף החינוך, והאמת רציתי לשמוע למה זה קרה, אבל כל הפגישה סבבה סביב הרצון של בית הספר להחזיר את הילדה לאותו בית הספר ולאותה המורה". 

הילדה לא הלכה היום?
"הילדה לא הלכה כבר יומיים לבית הספר. היא מסרבת ללכת לשם. היא מאשימה את עצמה כי אמא שלה הגיעה לאסוף אותה מבית הספר, ראתה אותה בכניסה עם חולצה ותחתונים, והתחילה לצעוק מרוב שוק ופחד". 

אני לא הבנתי. מה אומרת המנהלת. למה זה קרה? 
"היא טוענת שהאמא אישרה. הטענה הרשמית של בית הספר היא שהילדה הגיעה ללא תלבושת לפי התקנון. זה אומר שצריך להפשיט אותה בתוך שטח בית הספר? כרגע נדאג לטפל בבריאות הילדה, והיא תלך לפסיכולוג שיעזור להחליט האם לשלוח אותה לאותו בית הספר, ומשם נראה איך לפעול. מה שבטוח שהיא לא תחזור לאותה מחנכת. המערכת מגבה את המחנכת, אומרת שהיא מורה משכמה ומעלה".