שר החינוך החדש יואב גלנט הכריז היום (שני) כי הכסף, ששולם טרם הקורונה ומוערך בכ-21 מליון שקלים על המסעות לפולין לשימור זיכרון השואה, שלא התקיימו בשל התפשטות נגיף הקורונה וביטול הטיסות היוצאות מהארץ, יוחזר לתלמידים ולהורים. גלנט אמר כי קיים במשרדו ישיבה בנושא והבטיח באוזני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הכסף אכן יוחזר.

מי שהעלתה את נושא אי השבת הכספים בישיבת סיעת הליכוד היא חברת הכנסת קטי שטרית, מרכזת הקואליציה בוועדת חינוך. שטרית מסרה כי "הורים ותלמידים רבים בישראל יכולים לנשום לרווחה, הכסף עבור המסעות לפולין שבוטלו יוחזר אליהם. אני מודה לשר החינוך, יואב גלנט, על שנענה לפנייתי והבטיח שיטפל בנושא. אני בטוחה שבזמן הקרוב יודיע משרד החינוך על המנגנון להחזרת הכספים. אמשיך לעקוב ולוודא שהנושא נפתר".

כזכור, במהלך השבוע שעבר איימה הנהגת ההורים הארצית בנקיטת הליכים נגד שר החינוך ומשרד החינוך, בשל אי־החזרת הכספים להורים על המסעות לפולין. בנוסף, בדיון בוועדת החינוך בכנסת יום קודם הוחלט שיש לחקור את התנהלות משרד החינוך בנושא. 

בנוסף נשלח מכתב לראש הממשלה ובכירים נוספים, עליו חתום זאב גולדבלט, מנכ"ל הנהגת ההורים הארצית, בו דרשה הנהגת ההורים ממשרד החינוך להורות לסוכנויות הנסיעות שזכו במכרז של המשרד להשיב לאלתר את הסכומים, שכבר נגבו בגין המסע לפולין.