ארגוני המורים נגד משרד החינוך: הסתדרות המורים פרסמה הערב (ראשון) תגובה למתווה משרד החינוך שפורסם על הארכת שנת הלימודים: "עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה. ההסכם שעליו חתמנו עם המדינה מקבע את עיקרון השוויון בין כלל עובדי ההוראה. כפי שכבר ציינו בעבר, אם המדינה לא תכבד את עיקרון השוויון, הרי שבהתאם להסכם, מועד סיום שנת הלימודים בחטיבות הביניים יהיה ב-19.6.20, בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ב-30.6.20". 

להלן תגובת ארגון המורים: "שנת הלימודים מסתיימת ב-19.6.20. תלמידי כיתות י' סיימו את מלוא החומר הפדגוגי כפי שהורה מנכ״ל משרד החינוך ותלמידי כיתות י' לא הפסידו ולו יום לימודים אחד. נציין עוד כי בכל מקרה מדי שנה לא מתבצעת למידה בבתיה״ס בסוף השנה וזו מנוצלת לטובת טקסי ואירועי הסיום, שהתבטלו בגלל מגיפת הקורונה".

עוד הוסיפו: "מעבר לכך, הסעיף שבו מזכלית הסתדרות המורים התנתה את הסכמתה לכך שמורי החינוך היסודי יאריכו את שנהל ויקצרו את החופש הגדול בכך שגם תלמידי כיתות י' יקצרו את החופש הגדול שלהם הזוי. מדוע? מה הקשר בין כיתות י' לכיתות א'? ממילא חוק חינוך חובה לא חל בתקופה הזו, אין חובה לאף תלמידי להגיע לביה"ס, אין חובה על אף הורה לשלוח את ילדיו לביה"ס, להיפך – מדי יום נדבקים עשרות תלמידים ומורים במגיפה והמצב הרצוי הוא שלא לאלץ איש להגיע לביה"ס".

מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה (צילום: אבשלום ששוני)
מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה (צילום: אבשלום ששוני)

  
"בנוסף – ימי החופשה הם ימים המשולמים לעובדי ההוראה בגין עבודתם בשנת הלימודים שקדמה לחופשת הקיץ כאשר כל מורה מקבל תשלום רק בחלק יחסי לימי העבודה שביצע במהלך השנה כך שלא ניתן לאלץ את מורי כיתות י' לעבוד בימי חופשה אשר עבורם הוא כבר עבד. אין מקור משפטי לקיצור החופש הגדול, באתר משרד החינוך קבוע לוח החופשות וגם היום קבוע ששנהל מסתיימת ב-19.6 מכך מכאן שאין מקור משפטי להמשיך לפקוד את ביה"ס ולאלץ את מורי כיתות י' ללמד עוד 9 ימים בוודאי כאשר אין יותר שום חומר פדגוגי רלבנטי, גם לא לגישתו של משרד החינוך", נמסר מהארגון.

עוד הוסיפו: "נפגשנו גם עם מועצת התלמידים הארצית שהביעה תרעומת על כך שתלמידי כיתות י' נדרשים לקצר את החופש הגדול. הרי שהתלמידים לא יגיעו והמדובר בחשיפתם להתקהלות בחדרי המורים רק על מנת להשביע את רצונה של מזכ"לית הסתדרות המורים שבאופן מובהק פועלת בניגוד מוחלט לציבור אותו היא אמורה לשרת – מורי ביה"ס".

לבסוף סיכמו: "מה "צו השעה" במקרה הזה? אין שום חומר שהוחסר השנה מאף תלמיד אין שום חומר ללמד, אין אף הורה שישאר בבית כתוצאה מזה שהילד בן ה-15-16 ילד לביהס או ישאר בבית, אלא להיפך – הילד נחשף עוד יותר לסיכון, המערכת מבזבזת כספים להשאיר את שערי ביה"ס פתוחים רק על מנת לשרת סעיף לא חוקי בהסכם מביך שעשה משרד האוצר על גב מורי ישראל".