"התנהגות המורים - אות קלון": סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אודליה כהן-שיינדורף, עלתה היום (שלישי) לשידור בתכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM, והביעה דעתה על התנהלות הנהגת המורים, וכן ההנחיות עליהן הורה שר החינוך יואב גלנט. "ההיעדרות של נציגי המורים מוועדת החינוך וההתעלמות המהדהדת לקריאות שלום ופשרה - היא אות קלון, שהופכת אותם לאחרוני העסקנים בישראל", תקפה כהן-שיינדורף.

מנהלי בתי הספר אמרו על סיום שנת הלימודים כי 'השר גלנט נוהג באלימות שלטונית. שנת הלימודים הסתיימה, מה הטעם למשוך עוד 9 ימים'?
"הנהגת ההורים אומרת בדיוק מה שכולם אומרים בימים האחרונים, שהירידה למחתרת של נציגי המורים, ההיעדרות שלהם אתמול מוועדת החינוך וגם ההתעלמות המהדהדת שלהם לכל קריאות השלום והפשרה היא אות קלון. היא הופכת אותם ממנהיגים, לאחרוני העסקנים במדינת ישראל. הפעולות שלהם מפגינות כלפי ההורים והתלמידים זלזול מוחלט. איך יכול להיות שבעוד יומיים מסתיימת שנת הלימודים ואף אחד, חוץ מיפה בן דוד ורן ארז, שלא מגיבים כרגע, ואנחנו יודעים שהם חיות תקשורת מאוד גדולות, מתעלמים ויורדים למחתרת? אף אחד לא מאמין שבמאה ה-21, בתקופת הקורונה - זו המציאות".

את לא מבינה את הצורך לשמור על המורים שהם מייצגים?
"אנחנו מבינים שהם ארגון עובדים, אבל אנחנו יודעים שבמנהל תקין, מכבדים הסכמים. אנחנו גם יודעים שתקופת הקורונה טרפה את הקלפים. כולנו יודעים במקומות העבודה הפרטיים ובמשק הפרטי, הדברים השתנו. לא משנה אם נעשתה טעות בדרך, כי באמת ובתמים אין להשוות צרכים חינוכיים ורגשיים של כיתות א'-ו' והגנים לכיתה י', אבל גם אין סמכות לקבוע שום דבר לכיתה י'. תסתכלו בתגובות שהמורים כותבים לה".

ככה מתנהלים? אם לא תבואו לא תקבלו משכורת? השתלטות?
"אף אחד לא אוהב להשתמש בבית הדין ולהביא צווי מניעה, אף אחד לא רוצה שילמדו את הילדים שלו מתוך כוח ולא מאהבה. והמורים? יש בהם הרבה אהבה וערכים, אבל גם ההתנהלות שלהם בשבוע האחרון, ההתעלמות המהדהדת, מה הם חושבים, שאף אחד לא שומע את הבוז? את הפגנת הכוח כלפי ציבור התלמידים, ההורים והמנהלים שעושים כל שביכולתם? זו גם הפגנת כוח".

יש זלזול בקבוצת מורים שלימדה לאורך כל תקופת הקורונה. רן ארז שומר על ארגוני המורים שלו בעל יסודי, הוא עושה את תפקידו וזה עושה שכל, האנשים האלו עבדו יום יום.
"הוא באמת נציג ארגון עובדים, אף אחד לא בא אליו בטענות, הוא עושה את תפקידו. אבל במעגל הזה יש עוד כמה גורמים ואף אחד לא בא בטענות חס וחלילה, צריך להצדיע. הבגרויות בעוד חודש, הם מלווים את התלמידים וילוו אותם. הם לא באו בטענות למורי כיתות א' ואמרו 'אנחנו מלמדים 30 ימים תלמדו גם אתם', כי זה מה שקורה בפועל. בלא הייתה למידה ובטח לא משמעותית. לכן הימים האלה, הבקשה של הסדר הימים היא על התקופה הראשונית של הקורונה - לא לאחר מכן, ממש חשוב לזכור".

דברים לסיום?
"אני רוצה לאחל למורים האהובים שלנו שתרמו, ואנחנו רוצים לפרגן להם. וגם לתלמידים שניגשים לבגרויות בהצלחה ואני מקווה שאתמול הושטנו יד לשלום לכולם ואנחנו עדיין קוראים לכולם 'בואו נשב, נגיע לפשרה, אפשר להגיע לפשרה. לא חייבים הכול בלחץ ובאיומים, בואו נעשה את זה בהידברות, היום ולא מחר".