שמואל אבואב במסר למנהלים: מסגרות בתי הספר של החופש הגדול התחילו אתמול את פעילותן, הצפויה להימשך עד 6 באוגוסט. לצד ההתארגנות המהירה, לא בכל מקום הושגו האישורים המתאימים. במקביל ליציאה לחופשה, במערכת החינוך כבר מתכננים את שנת הלימודים הבאה.

מאות אלפי ילדים, מגילאי גן ועד בוגרי כיתות ד', החלו אתמול ליטול חלק במסגרות בתי הספר של החופש הגדול, כאשר אחוז ההרשמה הממוצע הוא 60% מהתלמידים, ובאזורים מסוימים בארץ הוא נושק ל־80%. מדובר במסגרות הפועלות באחריות השלטון המקומי. 

ההכנה לפתיחת מסגרות אלה הייתה מהירה מאוד, שכן תאריך סוף שנת הלימודים הוקדם עקב פסיקת בית הדין לעבודה. בעיר רחובות למשל, לא הספיקו להוציא את האישור הסופי לפתיחת המסגרות, אך חלקן נפתחו בכל זאת.

הנחיות התגוננות מנגיף הקורונה בכניסה לבית ספר (צילום: אבשלום ששוני)
הנחיות התגוננות מנגיף הקורונה בכניסה לבית ספר (צילום: אבשלום ששוני)

רשת חוויות, המפעילה את המסגרות ברחובות, מסרה: "האישור הארצי לפתיחת הקייטנות ניתן רק אתמול בשעה 13:30, ועל כן רשויות רבות טרם השלימו את תהליך הנפקת הרישיון. עם זאת, קייטנות הקיץ של רשת חוויות ברחובות יצאו לדרכן, לאחר שבוצעו הדרכות, ניתנו אישורי בטיחות כנדרש והוחלט שלא לעכב את פתיחתן, לטובת ההורים והילדים. החומר מוזן כעת במערכת משרד החינוך, לצורך הנפקת רישיון רשמי, ומדובר בהליך טכני בלבד".

שלשום, עם סיום שנת הלימודים, הפיץ מנכ"ל משרד החינוך היוצא שמואל אבואב איגרת למנהלי בתי הספר, שבה כתב: "על אף הרצון והשאיפה לחזרה מלאה לשגרה, ניתוח המציאות הנוכחית מחייב אותנו להיערך לשנת לימודים בצל הקורונה - מציאות שיכולה להתקיים בשלושה תרחישים מרכזיים: סגר מלא, תרחיש משולב (מעבר בין הוראה פרונטלית למקוונת) ושגרת קורונה". באיגרת ציין המנכ"ל כי היערכות זו מחייבת תכנון גמיש, ולכן בהתאם לתנאי השטח, ייצאו מספר הנחיות בהמשך לקיום שגרת הלימודים בשנת תשפ"א.