ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע היום (שבת) כי החל ממחר לא יתקיימו בחינות בקמפוסים עצמם, בהתאם להמלצת השר להשכלה גבוהה. בוועד מתחו ביקורת על השר אלקין, והאשימו אותו כי הוא מונע מהמועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) להתכנס כדי לדון בהצעתם. "המתווה שאנחנו הצענו טוב יותר - אבל אלקין מנע דיון בו", נמסר.

בהתאם להחלטה, הבחינות שאמורות להתקיים בקמפוס יידחו או יתקיימו באופן מקוון. אפשרות נוספת היא שתיקבע במקומן הערכה חלופית, לפי ההחלטה בכל מוסד. בוועד הודיעו גם כי "בבחינות שיתקיימו באופן מקוון יינתן ציון 'עובר', או שיינתן ציון מספרי, גם זאת לפי ההחלטה בכל מוסד".

עוד הדגישו האוניברסיטאות כי "הן גופים שומרי חוק", ולכן יקיימו במלואו את הצו שייכנס מחר לתוקף. עם זאת, הדגישו כי "אם המל"ג תאשר את מתווה החרגת הבחינות בקמפוס, ולאחר קבלת אישור מנכ"ל משרד הבריאות למתווה, יקיימו המוסדות בחינות בקמפוס בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

סטודנטים באוניברסיטה, ארכיון (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
סטודנטים באוניברסיטה, ארכיון (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

כזכור, ביום שני האחרון, השר להשכלה גבוהה זאב אלקין הודיע כי הבחינות באקדמיה יועברו למתכונת של בחינות בית בעקבות התפשטות הקורונה והמלצות משרד הבריאות. ראשי האוניברסיטאות התנגדו למהלך שכן לא נועצו בהם בנושא, וחלקן הודיעו כי לא ישנו את מתכונת הבחינות הקיימת.

אלקין הבהיר כי הצו מחייב ויכנס לתוקפו מיום ראשון, ובמידה ולא יקיימו זאת מדובר בעבירה על החוק. במהלך סוף השבוע הודיעו ראשי האוניברסיטאות כי יקבלו את החלטת השר ויקיימו בחינות מקוונות, אולם בשל חוסר היערכות נדחו מספר בחינות שנועדו להתקיים בתחילת השבוע.