שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (רביעי) באופן רשמי על פתיחת שנת הלימודים כסדרה, ב-1 בספטמבר, כאשר היא תפתח ככל הנראה במתכונת של קבוצות קטנות כדי למנוע התפשטות והדבקה בנגיף הקורונה בכיתות הלימוד.

עוד מסתמן כי במסגרת התכנית הצפויה להחזרת הלימודים, חטיבות הביניים והתיכונים ילמדו מהבית באמצעות אפליקציית ה"זום". יחד עם זאת, סביר להניח כי המתווה עשוי להשתנות בהתאם ליישוב, ובהתאם למצב התחלואה הכללי והמקומי.

בנוסף, במשרד החינוך הציגו שלושה תרחישים שונים, שיופעלו בהתאם לנתוני התפשטות הנגיף. על פי התרחיש הראשון, תלמידי התיכונים וחטיבות הביניים ילמדו בצורה "היברידית", כאשר חלק מהם ילמדו בכיתה וחלקם ילמדו מהבית בעזרת אפליקציות. תלמידי היסודי וגני הילדים לעומת זאת, ילמדו רגיל עם ציוד מיגון מורחב למורים.

על פי התרחיש השני, המתייחס להידרדרות במצב התחלואה בישראל, ילמדו תלמידי כיתות ה' עד י"ב מרחוק, כאשר תלמידי כיתות א' עד ד' יחלוקו לקבוצות קטנות בבתי הספר שלהם. ילדי הגנים ילמדו במסגרות הקיימות, ויוצבו להם אמצעי מיגון משופרים.

שר החינוך הנכנס יואב גלנט. צילום: לע
שר החינוך הנכנס יואב גלנט. צילום: לע

המתווה השלישי מתייחס למקרה של תחלואה נרחבת יותר, כשכל כיתה בגני הילדים תחולק לשתי קבוצות, כאשר כיתות הלימוד שלא יהיו בשימוש בתיכונים וחטיבות הביניים ישמשו כמרחבי לימוד נוספים עבור ילדי הגן, שיבוצע בתגבור הגננות והסייעות.

שר החינוך יואב גלנט התייחס להחלטה ומסר: "קיום שגרת הלימודים יאפשר הקניית מיומנויות יסוד לתלמידים הצעירים – בדגש על שפה ומתמטיקה – ויאפשר את המשך פעילות המשק בישראל. אני מקווה כי נצליח לבלום את התפשטות הנגיף, אך אנו חייבים להיערך לתרחיש מחמיר שבו נידרש להפעיל את מערכת החינוך בצל התפרצות מתמשכת".

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס התייחס להחלטה ומסר: "על מנת לפתוח את מערכת החינוך ב-1 בספטמבר לפי המתווה המוצע והמגבלות כפועל יוצא מזה, נדרש תקציב של 4 מיליארד שקל, בלי הכנה ומימון מיידי מלא לכך - פתיחת שנת הלימודים עומדת בסימן שאלה".