הודעה משמחת להורים: שר החינוך, יואב גלנט, התראיין היום (שני) לחדשות 12, והתייחס למשבר במערכת החינוך בישראל בצל התפשטות נגיף הקורונה. השר התייחס לשאלה האם בתי הספר של החופש הגדול ימשיכו בפעילות הסדירה, וכן הבהיר מה תכניות המשרד בנוגע לפתיחת שנת הלימודים הבאה. "אני אומר לאזרחי מדינת ישראל, שנת הלימודים תפתח בראשון לספטמבר. יש לנו תוכנית, ישבתי שעות ארוכות עם שר האוצר, הוא השתכנע בדברים והוא שותף לעניין. מצאתי שותפים גם בשלטון המקומי ובארגוני המורים, וראש הממשלה, שמוביל את התהליך, השתכנע גם הוא בדברים", הבטיח גלנט. 

עוד הוסיף כי "אני מתכוון להביא את התוכנית באופן מסודר, והיא תובא בפני הממשלה. ב-1 לספטמבר גני הילדים ובתי הספר יפתחו, חלקם במתכונת של למידה מרחוק". בנושא ללמידה המקוונת, אמר השר כי הוא מרכז מאמצים רבים כדי להנגיש את המערכות הדרושות כדי שתהיה גישה לעניין לכל תלמיד בישראל, אם זאת, ציין כי הוא לא יכול להתחייב לכך, מהסיבות הבאות: "אנחנו עובדים על זה בשיא הרצינות. מבחינת תשתיות לימוד בבתי הספר וגם מבחינת תוכן, על מנת שיהיה ניתן לרכוש אותו בכל מקום, וגם מבחינת הכשרה למורים ומנהלים. זו מלאכה מורכבת, אנו מדברים על 2.5 מיליון תלמידים ומורים".

תלמידים בבית ספר בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)
תלמידים בבית ספר בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך, גלנט התייחס לטקס הסיום שנערך בתיכון הגימנסיה בירושלים, שם כזכור נרשמה התפרצות מסיבית של נגיף הקורונה, וגינה את האירוע בחריפות: "אני לא מקבל את זה, לא קיבלתי את זה אף פעם ואי אפשר לקבל את זה מתלמידים בוודאי לא ממחנכים. הוריתי לעשות בדיקה ותחקיר, שאת תוצאותיו נראה. כאשר אנו בודקים משהו אנו מגיעים למסקנות ונוקטים בצעדים".

לסיום, התייחס השר לחיכוכים הפנימיים במפלגת הליכוד, כאשר מוקדם יותר היום פורסמו קטעים מישיבה במהלכה  נרשמו ויכוחים ערים בין יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, לבין שר האוצר ישראל כ"ץ. "התקופה הזו היא מתוחה ואני מציע לכולם להוריד ווליום", ביקר גלנט, והוסיף "צריך להתאחד ולזכור שלראש הממשלה ולשר האוצר יש מלאכה כבדה. זו לא שעה פשוטה, וצריך לתת כתף, ואני עושה את זה. אני בטוח שאחרים עושים את זה וגם מיקי יעשה את זה. אנחנו ביחד ואנו צריכים לשלב ידיים כולל דרך אגב עם כחול לבן למען אזרחי מדינת ישראל".