תחילת שנת הלימודים בספק: במקביל להכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים תוך כדי התמודדות עם נגיף הקורונה, הכריזה אתמול הסתדרות המורים על סכסוך עבודה בשלושה נושאים: ימי מחלה, תנאי פנסיה ועובדי הוראה בסיכון

המזכ"לית יפה בן דויד: "כולם רוצים ששנת הלימודים תיפתח כסדרה. אבל בשביל שזה יקרה, צריך לפתור את הבעיות. אני בהתדיינות שנה שלמה. הגיע הרגע שצריך לחתוך, אבל כמו שאנחנו מכירים את הדברים במדינה שלנו, רק ברגע האחרון ייסגרו דברים. הפתרון קיים והאוצר גורר רגליים שוב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול דיון בלשכת ראש הממשלה בירושלים על מנת להבטיח את פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב־1 בספטמבר. בדיון השתתפו שר החינוך יואב גלנט, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ וראש המל"ל מאיר בן שבת.

שר החינוך יואב גלנט מציג את מתווה החזרה ללימודים (צילום: אבשלום ששוני)
שר החינוך יואב גלנט מציג את מתווה החזרה ללימודים (צילום: אבשלום ששוני)

"אנחנו עושים הכל כדי לאפשר את פתיחת הלימודים ב־1 בספטמבר", אמר נתניהו. "זה תאריך היעד, הוא גם לא השתנה. אנחנו גם דואגים לכך שיהיו כל האמצעים, המשאבים הכספיים, החומריים והארגוניים על מנת לעשות את הדבר הזה, שהוא חשוב לכל אזרחי ישראל".

בתוך כך, החברה למתנ"סים ארגנה אתמול עצרת נגד סגירתן של מסגרות חינוכיות בשל חוסר תקציב. העצרת נקראה "מיליון כיסאות ריקים", ובה נכתבו על כיסאות ריקים שמות של ארגונים ותוכניות אשר לא יוכלו לתת מענה לתלמידים בהיעדר פתרון מהמדינה.

בנאומו אמר יו"ר החברה למתנ"סים אבי וורצמן: "אנחנו לא יכולים לראות את הילדים והזקוקים בבית ללא פתרון. אני קורא למקבלי ההחלטות לתת פתרון למיליון אנשים שמחכים לכם. שיחזרו לפעילות שהם זקוקים לה כדי לא להיות ברחובות". לאחר העצרת הלכו מאות תלמידים, הורים ומורים של היל"ה להפגין מול הכנסת כנגד הכוונה לסגור את התוכנית.