דגש מיוחד יינתן על השלמת וצמצום החומר הלימודי ועל התאמת המערכת ללמידה מרחוק, ולכך יוקדש כוח אדם נוסף. "יהיה זיהוי פנימי של הפערים במוסדות החינוך ונייעץ להשתמש בכלים שפותחו כדי לצמצם אותם" ציין השר והוסיף כי בשנת הלימודים הקרובה יעבוד משרד החינוך על חיזוק הקשר למדינת ישראל, חיזוק הזהות ועידוד לגיוס משמעותי לצבא.
ליווי הילדים עם ההורים ביום הראשון ללימודים בגן, לגילאי שלוש, יתבצע ע"י הגעה מדורגת בקבוצות של חמישה, שישה תלמידים, ביום הראשון ללימודים. ביום השני ללימודים ההגעה תהיה מדורגת עבור שני חצאי גן בהם ייפרדו ההורים מהילדים בשער. בגילאי ארבע-חמש תתקיים פעילות רגילה, החל מהיום הראשון.
בקליטה לבית הספר בכיתה א', ההגעה ביום הראשון תהיה מדורגת בקבוצות של עד 10 תלמידים, ולכל תלמיד יתאפשר הורה אחד מלווה כך שבמתחם לא ישהו יותר מ-20 בני אדם.
הלמידה תחל בהשלמת הפערים משנת הלימודים שעברה עבור כל שכבות הגיל, טרם למידת חומר הלימוד של שנת תשפ"א. חומר הלימוד לשנת תשפ"א צומצם בהתאם לנסיבות.
בבחינות הבגרות ייבחנו התלמידים בשש בחינות - שלוש בחינות במקצועות החובה- מתמטיקה אנגלית ושפת אם (עברית או ערבית), שתי בחינות במקצועות הומניים (מתוך ספרות, תנ"ך, היסטוריה ואזרחות) ובחינה אחת במקצוע מוגבר (מגמה) בהן ייבחן כל תלמיד.
בכל מקצוע יתקיימו שני מועדים (מועד רגיל ומועד השלמה) עבור תלמידים חולים או בבידוד. החומר הלימודי צומצם בכ-30% במקצועות הומניים ובשפות, בכ20% במקצועות עיוניים וטכנולוגיים ובכ-10% בארבע וחמש יח"ל במתמטיקה. בשלוש יח"ל תתבצע שיטת צבירת נקודות על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה בבחינה.
משרד החינוך ממליץ שאורך כל שיעור מקוון יהיה עד 30 דקות עבור ילדים ביסודי ועד 20 דקות עבור ילדי הגן, וכן כי ישולבו שיח רגשי ואישי ופיתוח מיומנויות למידה מקוונות. הדבר ייושם גם בעת סגר כללי שיפסיק את לימודים במוסדות החינוך.