כמה עובדות על כושר וזום: במחקר ראשון מסוגו, בחנו חוקרים מאוניברסיטת תל אביב את מידת החוסן הנפשי של בני נוער במשבר הקורונה. הם מצאו שבעת הסגר הכללי, פעילות ספורט קבוצתית מקוונת הפחיתה את תחושות הסכנה והלחץ.

החוקרים השוו בין בני נוער שקיימו בזמן הסגר פעילות ספורטיבית קבוצתית מקוונת לבין בני נוער שהתאמנו לבד, ונמצאו תוצאות חד־משמעיות: בני הנוער שהשתתפו באימונים קבוצתיים הפגינו חוסן גבוה יותר ותחושות נמוכות של חשש מהמגיפה. המחקר כלל שאלונים שמילאו 473 מתבגרים בזמן סגר מלא.

אימון כושר (צילום: אילוסטרציה: אינג אימג')אימון כושר (צילום: אילוסטרציה: אינג אימג')

החוקרים מציינים במיוחד את החשיבות של המאמן כגורם מעודד ומעצים, ומוסיפים כי תוצאות המחקר מדגישות את החשיבות של שמירה על השגרה הקבוצתית גם בצורה מקוונת בכיתות הלימוד והחשיבות הרבה שיש לתמיכתם של המורים.

את המחקר ערכו ד"ר קרן קונסטנטיני, עירית מרקוס, ד"ר נעמי אפל, ד"ר רונית יעקובוביץ', ד"ר יפתח גפנר וד"ר שחר לב ארי מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב. תוצאות המחקר הוצגו בכנס ארגון בתי הספר לבריאות הציבור, יחד עם ארגון רופאי בריאות הציבור בישראל ואיגוד רופאי הספורט.

ד"ר שחר לב ארי, ראש החוג לקידום הבריאות באוניברסיטת תל אביב, מספר: "עניין אותנו לבדוק אם פעילות קבוצתית מקוונת עוזרת לבנות את החוסן הפיזי והפסיכולוגי של בני הנוער. 84% מבני הנוער שהתאמנו אמרו שהמשך האימונים והמפגש התדיר עם חבריהם לקבוצה בזום עזרו להם להתמודד עם תחושות שליליות ועם מצב הרוח הירוד במהלך הסגר. 55% מהנשאלים ציינו כגורם תמיכה משמעותי את הקשר עם המאמן, שעודד וחיזק אותם מאוד".