יומיים לפתיחת שנת הלימודים, ול־1,300 ילדים ונערים המתחנכים בפנימיות עדיין אין מחשב שיאפשר להם ללמוד מרחוק. "מפני שלכל כך הרבה חניכים אין מחשב, הפערים החינוכיים בינם לבין ילדים הגדלים בבתיהם רק ילכו ויעמיקו", מזהירים בפנימיות, "מצב זה עלול לגרום לנסיגה ממשית בשיקומם ובהשתלבותם בחברה. אלה אותם ילדים שמתביישים בכך שאפילו את המינימום הזה אין להם, והמדינה לא מנסה כלל לסייע להם, כאילו מתנערת מאחריותה לחינוכם". יצוין כי כיום מתחנכים בפנימיות ובכפרי הנוער בארץ כ־26 אלף ילדים ובני נוער בני 5־18.

בתחילת משבר הקורונה ערך הפורום הציבורי של כפרי הנוער והפנימיות בישראל בדיקה שממנה עלה כי ל־10% מילדי הפנימיות חסרים מחשבים ללמידה מקוונת וכי אין באפשרות משפחותיהם לרכוש עבורם מחשבים. בעקבות כך יצר הפורום את מיזם "מחשב אחד משנה עולם", שקרא לחברות במשק ולציבור הרחב לתרום מחשבים. במסגרתו גויסו עד כה כ־1,200 מחשבים, פחות ממחצית המספר הדרוש.

רוני מלכאי, מנכ"לית הפורום הציבורי של כפרי הנוער והפנימיות: "משבר הקורונה העמיק את הפער בחברה בין אלה שיש להם אפשרות להיעזר בטכנולוגיה לצורכי למידה מקוונת לבין אלה שאינם יכולים לרכוש מחשב - מצרך בסיסי ללימוד מקוון. אלו המחברת והעיפרון של פעם, אבל מכיוון שהמדינה מתקשה במתן הזדמנות מלאה לשוויון בחינוך לכל התלמידים, חניכי הפנימיות נותרים ללא יכולת בסיסית לנצל את הפוטנציאל העצום הגלום בהם".

גופים היכולים לסייע בתרומת מחשבים לילדי כפרי הנוער והפנימיות מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק של הפורום הציבורי או לאתר האינטרנט
של הארגון: www.fkn.org.il.