שנת הלימודים תחל מחר תחת עננה כבדה של חוסר בהירות. סימני שאלה רבים ילוו את 2.4 מיליוני הילדים בדרכם חזרה לכיתות, ובעיקרם - כיצד ייושמו מגבלות ההיגיינה והריחוק החברתי. יואב גלנט, שר החינוך, נשא הערב דברים וניסה להציג את פעילות משרדו בתקופה האחרונה ואת היערכותו לפתיחת שנת הלימודים.

ההמלצות של רה"מ נתניהו לשנת הלימודים

גלנט אומר כי מחר תקויים הבטחתו להתחיל את הלימודים כסדרם בכל מוסדות החינוך, על פי המתווה שגובש: "גייסנו כספים לחינוך המשלים, גייסנו עובדי הוראה וקבענו כי מערכת החינוך תתקיים במשך חמישה ימים בשבוע לכיתות א'-ב'. כיתות ג'-ד' יפוצלו ל-18 תלמידים בכיתה והחל מכיתה ה' ילמדו התלמידים לפחות יומיים בשבוע בבית הספר. אני שמח לבשר כי למעלה מ-90% מתלמידי כיתות ה'-ו' ילמדו שלושה ימים בשבוע בבית הספר בשנת הלימודים הקרובה", אמר שר החינוך.

השר המשיך והסביר על התכניות שמתכנן משרד החינוך לעתיד הקרוב: "אנחנו נמצאים בהליך בו 90% מהמוסדות והרשויות מילאו את הקולות הקוראים שפרסמנו. כשיעבור התקציב נחל את תהליך הרכש של מחשבים וטלפונים כשרים ונשדרג כ-3,600 בתי ספר ברחבי הארץ. מיקדנו וצמצמנו את החומר לבחינת הבגרות ואנו עורכים הכשרות ללמידה לעשרות אלפי מורים. בנוסף, אישרנו את תוכנית לומדים בביטחון המאפשרת שליטה מלאה למערכת החינוך".

"היו קשיים בדרך ועמדנו בכולם. כל אחד מאלו שעמדו מולנו הוא שותף ולא יריב - משרדי הבריאות והאוצר, הסתדרות המורים, ארגון המורים, ארגוני ההורים ועוד. כולנו נמצאים באותה הסירה ושנת הלימודים הזו תפתח בסימן ערך האחדות והשותפות", אמר. בנוסף, הבטיח גלנט כי יפעל לקדם את מעמד המורה, יחד עם ערכים ציוניים ועידוד הגיוס לצה"ל. בנוסף, אמר שר החינוך כי למנהלים צפויה להיות גמישות פדגוגית, חינוכית וניהולית: "ניתן לאלו שהאחריות אצלם גם את המשאבים וגם את הסמכויות". 

גלנט סיכם את דבריו ואמר: "היו קשיים ואני אומר כי עוד צפויים קשיים נוספים. שנת הלימודים לא תיפתח באופן מושלם ונפיק לקחים מהשבוע הראשון והשני".

יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, אמר כי מחר יקבלו את פני הילדים כ-205,000 עובדי הוראה. בנוסף לכך, הוכשרו למעלה מ-150,000 עובדי הוראה ללמידה מרחוק שמהווים כ-75% מכלל עובדי ההוראה במערכת החינוך. גויסו כ-13,500 עובדי הוראה חדשים ו-600 מנהלים חדשים. בתהליך ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים של משרד החינוך הושקעו למעלה מ-2 מיליארד שקלים. 25,776 מוסדות חינוך צפויים לפתוח את שעריהם מחר, בעוד 13 ישארו סגורים לעת עתה.