הממשלה החליטה הבוקר (רביעי) במשאל טלפוני לקבל את המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי פרופ׳ רוני גמזו, לסגור את כל מערכת החינוך (למעט חינוך מיוחד וחריגים), כולל בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, כבר מיום חמישי הקרוב נוכח העלייה המשמעותית בהדבקה.

קורונה - פרופ' רוני גמזו בדיון בוועדת החוקה. צילום: דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת רם שפע אמר בתגובה להחלטה, כי הוא "מתקשה להבין את ההחלטה על סגירת מערכת החינוך החל ממחר - טלטול של המערכת". בדברים שנשא בפתח הדיון, אמר כי "הממשלה אישרה שהחל ממחר לא יהיו לימודים במערכת החינוך. ההחלטה תגיע לאישור ועדת החינוך בזמן הקרוב. אני מתקשה להבין את ההחלטה לשגע את מערכת החינוך כך, ובעיני זו החלטה מיותרת שאפשר היה להימנע ממנה. אני מבין ורואה מה מציגים בממשלה, אבל לפי מה שאני שומע באמצעי התקשורת יש ספקות לגבי היכן מתרחשות ההדבקות וכמובן עולה השאלה מה קורה בגנים, שם ההדבקה היא מאוד מאוד נמוכה, וכך גם נתוני ההדבקה הנמוכים בבתי הספר היסודיים".

בתוך כך, בדו"ח שפרסם היום אמ"ן אודות התחלואה בנגיף, נכתב כי פתיחת שנת הלימודים גרמה לעלייה משמעותית בתחלואה בקרב בני נוער, בגילאי 14-19. עוד נכתב כי ילדים הם "מפיצים שקטים" של המגפה, ולכן סביר כי פתיחת הלימודים עזרה להפצת הנגיף באוכלוסיה הכללית.

כזכור, פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שלח אמש מכתב לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, ולשר החינוך, יואב גלנט, בו ביקש מהם לחזור בהם מההחלטה שקיבלה הממשלה בתחילת השבוע להשאיר את מערכת החינוך פתוחה עם יום שישי - יום תחילת הסגר הכללי. גמזו הוסיף כי אם לא ניתן לעשות זאת באופן כולל, יסתפק בביטול הלימודים של כיתות ה' ומעלה. בעקבות הדברים, גורמים בפמליית ראש הממשלה בוושינגטון אמרו כי הנושא ייבחן.

"הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצה המקצועית שלנו. יחד עם זאת, אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה בכלל ובאוכלוסיה הכללית בפרט, נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה", כתב גמזו.

"אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו ולא לאפשר מחר את פתיחת מערכת החינוך עם כל המורכבות, ייתכן שניתן לצמצם זאת לכיתות ה' ומעלה בלבד. מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע", הוסיף.