אחרי שבועות ארוכים בבתים, שבו הבוקר (ראשון) קרוב למיליון ילדים מגיל לידה עד 6 למסגרות מערכת החינוך. ברוב הערים ברחבי הארץ לא נרשמו שיבושים חריגים, אך במספר רשויות בחרו שלא לפתוח את הגנים והמעונות ולחכות עם פתיחתם למחר. בגבעת שמואל, רמת גן וקריית יערים שטרם פתחו את המוסדות צפויים מחר להתחיל בחזרה לשגרה.

בנוסף, מספר ראשי רשויות בחרו לפתוח את הגנים במתכונת של חמישה ימים בשבוע ולא שישה כפי שאושר בקבינט. ראש עיריית אריאל, אלי שבירו שהחליט לפעול כך בעירו, מסביר: "הודעתי כבר ביום חמישי כי פעילות גני הילדים בעיר תחזור לחמישה ימים בשבוע כדי למנוע סבב של סייעות בחמישה גנים במקביל. הסייעת תתמקד בתגבור בגן אחד וביום שישי פעילות הגנים תועבר על ידי הגננות בלמידה מרחוק".

לעומת הרשויות הללו, מנתוני משרד החינוך עולה כי כתשעים אחוז מהגנים ברחבי הארץ נפתחו הבוקר כמתוכנן. במחוז דרום 93% מהגנים נפתחו, במחוז צפון 84%, במחוז מרכז 97% ובמחוז החרדי 96.5%.

בבית שמש פתחו לדוגמה הבוקר את המוסדות כמתוכנן. ראש העירייה, ד"ר עליזה בלוך, סיפרה: "בשמחה ותוך הקפדה על נהלי משרד הבריאות חזרו היום ילדי הגן בעיר ללימודים. צוותי החינוך המתינו בפתח עם חיבוק וירטואלי חם. זה כמעט כמו לפתוח שנה. אין לי ספק שיחד נמשיך להקפיד על הנהלים ורק יחד ננצח את הקורונה". גם שר החינוך יואב גלנט החל הבוקר את סדר יומו בביקור בגן הילדים ״אורן״ בנס ציונה, יחד עם ראש העיר שמואל בוקסר.