לקראת החזרה ללימודים מפרסם היום (שלישי) משרד הבריאות את מתווה החזרה הבטוחה ללימודים של מורי ותלמידי כיתות א'-ד' שיקרא: "מגן חינוך". במסגרת המתווה ממליצים במשרד הבריאות לכל עובדי ההוראה להיבדק ולשלול את הידבקותם בנגיף. 

יחד עם קריאה זו מבקשים במשרד הבריאות להבהיר כי מי שנבדק וממתין לתשובה לא נדרש להיות בבידוד, ואף אין מניעה להגיע לעבודה במערכת החינוך עד לקבלת התשובה. בנוסף, אדם שכבר נדבק בעבר והחלים לא צריך להגיע לבדיקה נוספת. 

שר הביטחון בני גנץ מודיע על התקדמות לשלב הניסויים בבני אדם בחיסון לקורונה. צילום: דוברות משרד הביטחון

בתוך כך, הודיעה היום קופת חולים כללית כי תגדיל משמעותית את כמות מתחמי הבדיקות שלה, במענה לצוותי ההוראה השונים בכל רחבי הארץ. בנוסף, נמסר כי מרכזי הבדיקות של כללית יעבדו שעות נוספות על מנת לקצר את משך ההמתנה לתוצאות הבדיקות. בסך הכול צפויה קופת חולים כללית להפעיל ברחבי הארץ כ-90 מתחמי בדיקות, בנוסף למתחמי פיקוד העורף.

כזכור, אישר אתמול קבינט הקורונה, לאחר יומיים של דיונים מאומצים, את חזרת התלמידים בכיתות הנמוכות ללימודים בבתי הספר כבר ביום ראשון הקרוב, בהתאם למתווה הקפסולות והצהרונים. ביום חמישי צפויה להיערך ישיבת קבינט נוספת, בה צפויים השרים להכריע סופית בעניין, תוך התייחסות לנתוני התחלואה.

מתחמי הבדיקות של כללית (צילום: דוברות כללית מחוז שרון שומרון)
מתחמי הבדיקות של כללית (צילום: דוברות כללית מחוז שרון שומרון)

מוקדם יותר היום התייחס שר הבריאות יולי אדלשטיין להחלטה להחזיר את תלמידי הכיתות הנמוכות ללימודים וביקש מההורים והילדים להקפיד על מנת לשמור על כל ההנחיות. בנוסף, אמר השר כי הוא מעריך שההקלות יימשכו: "אתמול קיבלנו החלטות בקבינט. אני שמח לבשר להורים של ילדי כיתות א'-ד' שילדיהם יוכלו לחזור ללימודים. אני רוצה לבקש מההורים ומכל המעורבים, ודאי מן המורים, לשמור על הנחיות הבריאות כדי לשמור על ילדינו ולאפשר מסגרת לימודים לצד הקורונה".