ראשי רשויות מרחבי הארץ הודיעו השבוע כי על אף החלטת הממשלה, הלמידה בעירם תתקיים במשך חמישה ימים. ריכזנו עבורכם את כל הרשויות שילמדו במתווה של חמישה ימים בשבוע:

בתל אביב, תלמידי כיתות א'-ד' יחזרו ללימודים ב-1 בנובמבר לחמישה ימים בשבוע, כולל צהרונים. כל כיתה תחולק לקפסולות של 22-17 תלמידים, "נפחית את שעות הלימוד תוך גמישות בין שכבות ובין בתי ספר והתמקדות במספר מצומצם של מקצועות לימוד (שפה, חשבון וספורט/ אמנות). תיעשה גמישות בזמני הלימוד כאשר הלמידה בבתי הספר לא תתקיים בהכרח באותן שעות ותיעשה למידה במשמרות. כיתות ה' ומעלה ימשיכו בלמידה מרחוק בשילוב של פעילות במרחבים פתוחים עד 15 תלמידים, להשלמת פערים ולימוד לבגרויות בכיתות הרלוונטיות,, נמסר מהעירייה. 

בהודעה שפרסם ראש עיריית רמת גן נכתב כי החל מהשבוע הבא ועד להודעה חדשה, שבוע הלימודים בגני הילדים בעיר יארך חמישה ימים בשבוע (ראשון-חמישי). גם בראשון לציון הודיעו על תגבור כוח האדם וגיוס של כמאתיים אנשי הוראה. בעפולה, הודיעו על צעד דומה. בבאר שבע, כיתות א-ב ילמדו חמישה ימים בשבוע.

ח"כ יפעת שאשא ביטון בדיון על החזרה ללימודים (קרדיט: צילום מסך מערוץ הכנסת)

בירושלים העירייה נערכת להפעלה מחדש של מערכת החינוך בעיר, על פי הנחיות הממשלה, אולם בהחלטת ראש העיר, משה ליאון, כיתות א' עד ד' ילמדו חמישה ימים וכיתות ה' עד י"ב יקיימו לימודים בשטחים פתוחים בחלוקה לקבוצות של עד 15 תלמידים.

בהוד השרון, הכינו מתווה עירוני עצמאי להפעלת מערכת החינוך היסודית בעיר. במסגרת המתווה, החל מיום ראשון הקרוב, ה-1 בנובמבר, ילמדו תלמידות ותלמידי כיתות א 'עד ד' חמישה ימים בשבוע בקפסולות של עד 18 ילדים. בהודעה מטעמם הכריזו: "הוד השרון לא מחכה לממשלה".

אלי אסקוזידו ראש מועצה אזורית נחל שורק: "מתוך דאגה אמיתית לשלומם הרגשי והחברתי של התלמידים, שנמצאים כבר מעל חודש בבתים, החלטנו להחזיר את כל תלמידי כיתות א-ד ,בכל בתי הספר במועצה ללימודים  כבר מיום ראשון הקרוב".

ברחובות הצטרפו גם הם למרד. בהודעה שפרסם ראש העיר, רחמים מלול, אמר כי יש לעירייה מחוייבות לתושבים, ההורים והתלמידים והדגיש: "חזרה לשלושה ימי לימודים לא תסייע להורים לשוב לעבודה, וגם תעמיק את הפער הלימודי, החברתי והרגשי שנוצר לתלמידים בכל התקופה הזו. לכן החלטנו לקחת אחריות ולהכין מתווה של חמישה ימים בשבוע. את ההפרשים העירייה תיקח על עצמה לממן". 

גם בכרמיאל הודיעו כי כיתוב א'-ד' יפעלו במתכונת מרבית של ימי לימוד בבית הספר. "אני רואה חשיבות רבה בכך שהילדים יגיעו כמה שיותר לבתי הספר, יפגשו עם חבריהם וילמדו. מתווה כזה מאפשר להורים לצאת לעבודה ולהחזיר את החיים לשפיותם", אמר ראש העיר, משה קונינסקי. בנוסף, הנחה כי הצהרונים של בתי הספר יפעלו עד השעה 17:00 ובהתאם למתווה משרד החינוך והבריאות.

"מתווה הלימודים בכיתות א׳-ד׳ בעיר יורחב ויכלול יותר ימי לימוד", כך קבע ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, במסגרת דיון מקצועי שנערך בעירייה בנושא ההיערכות לחידוש הלימודים בשבוע הבא. כמו כן, קרא לכל הצוותים החינוכיים בבתי הספר ואף לתלמידים לבצע בדיקות קורונה טרם החזרה ללימודים. בהתאם לכך, תפתח העירייה בשיתוף פיקוד העורף ומד״א מתחם בדיקות בהיכל התרבות ביום חמישי הקרוב, בין השעות 12:00-20:00 שיכלול גם מסלול ייעודי לבדיקות עובדי מערכת החינוך. הבדיקה ללא צורך בהפנייה, אך מותנית בהרשמה מראש באתר העירייה.

רשימת המועצות האזוריות שילמדו חמישה ימים בכיתות א׳-ב׳:
 
צפון:
1.  מבואות חרמון
2.  גליל תחתון
3.  גליל עליון
4.  מגידו
5.  מטה אשר
6.  עמק יזרעאל
7.  זבולון
8.  אלונה
9.  מנשה 
10. הגלבוע
11. משגב
12. עמק המעיינות
13. מרום הגליל
14. חוף הכרמל
15. מעלה יוסף
16. בקעת הירדן
 
מרכז/ עוטף ירושלים:
17. מחבל יבנה
18. מטה בנימין
19. גדרות
20. עמק חפר
21. דרום השרון
22. מטה יהודה
23. גזר 
24. לב השרון
25. ברנר
26. שדות דן
27. גן רווה
28. חבל מודיעין
29. שומרון 
30. חוף השרון
 
דרום: 
31. ערבה תיכונה
32. נחל שורק
33. שפיר
34. אשכול
35. חוף אשקלון
36. מרחבים
37. רמת נגב
38. תמר 
39. שער הנגב
40. שדות נגב
41. בני שמעון
42. הר חברון
43. באר טוביה
44. חבל אילות
45. יואב
46. מגילות ים המלח
 
ארבע מועצות נוספות ילמדו ארבעה ימים. 

צפון:
אל בטוף
בוסתן אלמרג׳

דרום:
נווה מדבר
אל קאסום