על רקע הדיונים בקבינט הקורונה בנוגע לחזרתם של תלמידים בכיתות נוספות לספסל הלימודים, מנהלים רבים ברחבי הארץ זועמים על כך שהם לא מקבלים הנחיות לגבי פתיחת השנה.

ח"כ יפעת שאשא ביטון בדיון על החזרה ללימודים (קרדיט: צילום מסך מערוץ הכנסת)

אלעד ויינברג, מנהל מקיף בדרום מספר שאף כי בדיוני קבינט הקורונה דנים על החזרת כיתות י"א־י"ב, לא יצאו עדיין שום הנחיות היערכות למנהלים. "פעם אחר פעם מצפים ממני כמנהל לעמוד דום לפי הנחיות חדשות. מעבר לעובדה שאין שום שיח איתנו המנהלים בנוגע לשאלה האם ההנחיות בכלל ישימות, מצפים מאיתנו להודיע כל יום הודעה אחרת לתלמידים".

על פי המתווה שהציג השבוע משרד החינוך, כיתות א'־ב' ילמדו בכיתות מלאות, חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום; תלמידי כיתות ג'־ד' ילמדו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום; ותלמידי כיתות ה'־ו' ילמדו גם כן בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות שלושה ימים בשבוע ולפחות 14 שעות שבועיות.

לעומת בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים צפויות להישאר סגורות, ואילו בתיכונים כיתות י"א־י"ב יקיימו למידה בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע.

בתוך כך, מאות תלמידים והורים הפגינו ביום חמישי האחרון בכיכר רבין בתל אביב. "אנו מוחים על חוסר השקיפות, אי־השוויון וההתייחסות לתלמידי החטיבות והתיכון כאל מטחנת ציונים, תוך התעלמות מהקשיים החברתיים והנפשיים שאיתם הם מתמודדים", הם ציינו.

בין היתר, דורשים התלמידים צמצום נוסף של החומר הלימודי עקב העומס הנפשי שבו הם מצויים, מניעת הפגיעה בציונים ושמירת תוקפם אל מול המוסדות להשכלה גבוהה, הכרה בנזקי הלמידה בזום ומחויבות למציאת פתרונות בתיאום עם התלמידים. כמו כן, התלמידים קוראים למשרד החינוך לרכוש מחשבים למשפחות מעוטות יכולת.