כולנו חווים את התקופה הקשה הזו, אך לחלק מבני הנוער היא קשה ומאתגרת אף יותר. יותר ויותר בני נוער מכל רחבי הארץ, מוצאים את עצמם מסתובבים ברחובות חסרי מעש, באין מסגרות חינוך פורמליות ולא פורמליות ומפאת קושי וחוסר בתמיכה משפחתית. בני הנוער הללו מגיעים למצבי קצה, שימוש בסמים או אלכוהול, אלימות מתגברת, מעבר בין מעצר למעצר ואפילו חיים ברחוב.

על אף המאמצים הרבים, כפר הנוער נווה עמיאל נקלע למצוקה תקציבית המקשה מאד על הפעלת תכניות שיקום והעצמה, עד כדי סכנת סגירה של חלק מהן.

בימים אלו יוצא כפר הנוער לקמפיין מימון המונים כדי למנוע את סגירת תכניות השיקום וההעצמה הייחודיות שלו, ביניהן רכיבה מקצועית על סוסים, השתתפות בנבחרת רכיבת אופניים, פוצ'יוולי, מוזיקה, מיומנויות שטח, תכנית מנהיגות ועוד.

"כפר הנוער נווה עמיאל זה כפר נוער חינוכי טיפולי שתפקידו בעולם לתת מענה. מכל הלב". אומר עדיאל בר שלום מנהל הכפר, ומוסיף, "לכל נער שמגיע לכאן, יש את הכישורים, החוזקות, העוצמות והצרכים שלו. ואנחנו רוצים לתת מענה לכל נער, בדיוק לפי מה שמתאים לו, נכון לו ומדויק לו".  

"גם בנו הקורונה פגעה מבחינה כלכלית ואנחנו זקוקים לסיוע. בשביל להצליח לתת לנערים את המענה המיטבי ולתת להם את כל מה שהם צריכים כדי לעוף רחוק, לפרוש כנפיים ולהצליח, אנחנו צריכים את העזרה של הציבור. אנו מזמינים את הציבור להצטרף למשפחת נוה עמיאל, לתרום כל אחד כפי יכולתו ולעזור לנו לבנות עתיד מהלב".

"באתי לפה עם הרבה חששות, אחרי שהייתי ברחוב ואחרי שנפתח לי גם תיק. לא סמכתי על אף אחד". מספר בוגר הכפר יעקב משעני ומוסיף, "הייתי עם כובע על הראש כל היום, לא מדבר עם אף אחד. המפגש עם הסוסים היה המקום שממנו בעצם התחלתי לפרוח. דרך העבודה עם הסוסים באורווה למדתי איך להתקדם ולהצליח גם בדברים אחרים".

ינון אטיאס, גם הוא בוגר של הכפר, אומר: "הגעתי לפה ילד מעשן, ילד שעושה שטויות, לא רוצה ללמוד, לא רוצה כלום. בכפר עשיתי שינוי, הפסקתי לעשן, למדתי טוב ועשיתי ספורט. התמקצעתי ברכיבה על אופניים והגעתי להישגים. הכל בזכות הצוות והתכניות של הכפר".