משרד החינוך דיווח היום (שני) כי התגלו תקלות בקליטה של חלק מהציונים ובאופן עיבוד הציונים הבית ספריים, במהלך בחינות הבגרות של מועד קיץ תש''פ. לאור התקלה, ביצע משרד החינוך תיקון לכ-23 אלף ציונים והעלה את ציון התלמידים. הציונים החדשים יפורסמו במהלך היום באתר משרד החינוך.

תלמידים בבחינת בגרות, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
תלמידים בבחינת בגרות, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

בתוך כך, שר החינוך יואב גלנט החליט היום (שני) למנות ועדת בדיקה מקצועית, חיצונית למשרד החינוך, שתבחן את תהליך היישום של בחינות הבגרות במועד קיץ תש''פ, שנקבעו בחודש מרץ האחרון. הוועדה תבחן את תהליך עיבוד הציונים הבית ספריים, אופן קליטתם ואת עיבוד נתוני הבגרות של שנים קודמות באמצעות המנגנון שנקבע אז.

בוועדה החדשה, שבראשה תעמוד מנכ''לית משרד החינוך לשעבר רונית תירוש, יקחו חלק גם נשיאת מכללת לוינסקי, פרופסור מיכל בלר, מנהלת המרכז הארצי לבחינות והערכה, ד"ר ענת בן סימון, פרופסור ויקטור לביא מהאוניברסיטה העברית שתחום מומחיותו הוא כלכלת חינוך וכן ועצת פדגוגית במרכז מדעני העתיד ומנהלת האגף העל יסודי לשעבר, הגברת יפה פס.

בהודעת משרד החינוך נמסר כי "על רקע טענות מנהלים, מורים ותלמידים בעניין הציונים הבית ספריים, ולקראת בגרויות חורף וקיץ תשפ"א ערך מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, בקרה אחר יישום מתווה בגרויות קיץ תש"ף, ואופן תהליך עיבוד הציונים. מהבקרה הפנימית עלה, כי בתחילת שנת העבודה 2020 המשרד לא גיבש תכנית ארוכת טווח ומנגנונים מסודרים לקליטת הציונים ולאופן עיבודם".