במערכת החינוך שורר חוסר ודאות לקראת השבוע הבא. אם הממשלה תחליט על הארכת הסגר מעבר ליום ראשון, ככל הנראה ימשיכו בתי הספר להיות סגורים, אך אם יוחלט על החזרה הדרגתית של הלימודים במוסדות החינוך, כפי שדורשים בשלטון המקומי, כמו גם הורים ותלמידים - ישנם מורים החוששים לשוב ללמד בכיתות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין התריע השבוע כי שיעורי ההתחסנות של צוותי החינוך נגד נגיף הקורונה הם מאוד נמוכים ועומדים על כשליש בלבד, אך בהסתדרות המורים דחו את דבריו וטענו מנגד כי שיעורי ההתחסנות בקרב צוותי ההוראה גבוהים יותר.

עם זאת, גם אם שיעורי ההתחסנות גבוהים יותר - עדיין רבים מהמורים טרם קיבלו את מנת החיסון השנייה, וחלקם חוששים לשוב לבתי הספר כבר בשבוע הבא.

"אני אומנם קיבלתי את החיסון השני, אבל יש הרבה מורים שעוד לא קיבלו את מנת החיסון השנייה. קיים חשש גדול מאוד שכשמורים יעמדו מול כיתה מלאה, תהיה הדבקה", סיפר מורה מחיפה. מורה מאזור השרון, שקיבלה לפני כשבועיים את החיסון הראשון, ציינה שהיא תעדיף להמתין עד לקבלת החיסון השני לפני שתחזור לבית הספר. "רוצים לחזור ללמד, אבל פוחדים להידבק. קיים חשש גדול להגיע ללא החיסון המלא לבית הספר. אני גם חוששת לשלוח את הבנות שלי בחזרה לבתי הספר. הסיכון גבוה מדי. אומנם חסר לנו מאוד המגע עם הילדים, אבל קודם כל הבריאות", היא סיפרה.

מורה מאזור תל אביב סיפרה שההתלבטות שלה בעניין היא קשה. "מצד אחד, נוצרים פערים רגשיים ולימודיים, אבל מצד שני קיים חשש כבד להידבק. אני לא מדברת רק על עצמי באופן אישי. החשש הוא שהחזרה ללימודים תגרום להאצת ההדבקה - מה שיכול להגיע גם לקבוצות סיכון שבקשר יומי עם הילדים", היא הסבירה.

על רקע הירידה בקצב המתחסנים היומי ובניסיון לסייע בחזרה מהירה ללימודים, יזמו במחוז דן של שירותי בריאות כללית הפנינג לתלמידים בני 16־17 אשר יגיעו מחר להתחסן במתחם החיסונים של הקופה באולם רוזמרין בפתח תקווה.