בדיון ההכנה לקראת ישיבת הממשלה, שהתקיים אמש בהרכב של ראש הממשלה ושרי הבריאות, החינוך והאוצר, סוכם על המתווה להחזרת מערכת החינוך, שלפיו בערים הירוקות והצהובות תתחלנה ללמוד כיתות א'-ד', כיתות יא'-יב', וכן גני הילדים. בערים הכתומות והאדומות ייפתחו בקפסולות יותר קטנות (חצאי כיתות) הגנים, וכיתות א'-ד' ויא'-יב' ילמדו רק באוויר הפתוח, במתכונת 'יום כן יום לא'. המתווה המדובר עורר סערה רבה בקרב גרומי המקצוע.

הנהגת ההורים הארצית מסרה כי ההחלטה המסתמנת היא "שידור חוזר של החלטות גרועות קודמות, מתוך תקווה הזויה שאולי הפעם, משהו ישתנה. בסרט שבו חיים הילדים שלנו כבר שנה אין מקום לניסויים ואין מקום לשידורים חוזרים מיותרים. ממשלת ישראל מפקירה כבר שנה שלמה את ילדי שכבות ה'-י׳ וממציאה פתרונות הזויים ולא רלוונטיים, כמו  ההמצאה החדשה שנקראת חצי חצי, לפיה הילדים הצעירים ושכבות י"א-י"ב ילמדו יום כן, יום לא ויום למה לא".

עוד דרשו כי משרד הבריאות, משרד החינוך וחברי הקבינט יעיינו בכובד ראש במתווה המעמיק והרציני שהכנו בחזרה ללימודים ויפנימו סוף סוף שחינוך הוא לא משחק ילדים. קלות הראש שבה מוותרים על ילדי כיתות ה-י היא בגדר שערוריה ומחדל לאומי שייזכר לדורות. חובתה של הממשלה לעשות הכל בכדי להחזיר את כלל תלמידי ישראל למערכת החינוך בביטחון ובאחריות".

"עם כל הגעגוע לילדים, לפי אמ"ן, פתיחה כשמקדם ההדבקה עודנו גבוה היא סכנה. לא נעמוד מנגד. יש לבטל את הפתיחה בערים האדומות ולהמתין לירידת התחלואה כדי לא לסכן את הילדים והצוות בגן. פתיחה לא מבוקרת תביא לתוצאות רעות כפי שחזרנו ואמרנו בגלים ובסגרים הקודמים ואכן כך נוכחנו לראות. ברור לכל בר דעת כי מתווה הלימודים באוויר הפתוח לא אפשרי ולא ישים", אמרה דורית חזן, יו"ר ארגון הגננות.

מארגון מנהלי בית הספר טענו כי משרד החינוך מתעקש להנחות את בתי הספר עד לפרט הקטן, באופן המבליט את הנתק שלו מהשטח.
"בתי הספר שונים זה מזה ולא כולם יוכלו לעמוד בהנחיות אלה, במגבלות משאבי המרחבים וכח האדם. חבל שקבלת הנחיות כך וברגע האחרון הפכה להרגל".

עוד הוסיפו: "ואם בעניין התחלואה עסקינן, אנו דורשים ממשרד החינוך לשנות את החלטתו השגויה, לקבל החלטה אמיצה ולקיים את בחינות הבגרות במועד פברואר בהיבחנות חלופית בית ספרית כדי לשמור על בריאות כל באי בית הספר".

גם התלמידים עצמם, מחו על ההחלטה. דוברת מועצת התלמידים והנוער הארצית מסרו: "נכווינו, נצרבנו וכל הזמן זעקנו לעזרה- ולא קיבלנו מענה ראוי. הופקרנו! הרגע לחשוב על שינוי, ליצור מתווה או להתעכב על פרטים עבר מזמן. עכשיו הזמן להביא את השינוי, להיות השינוי ולעשות הכל למען עתיד הנוער, עתיד מדינת ישראל".

בנוסף, הציבו מספר דרישות למתווה שגיבשו בעצמם - 

א. החזירו ללימודים פרונטליים את "כיתות הקצה" ט', י"א וי"ב לכל הפחות. תוצאותיהן קריטיות לעתידנו יותר מכל.

ב. פתחו עמדות בדיקה בבתי הספר. כך תגיעו ישירות לתלמידים לפיקוח קרוב על התחלואה ומיגור שלה.

ג. תתגברו את הצוות הייעוצי, בכוח אדם אם ניתן, בשעות ובתקציבים. אחוזי החרדה והדיכאון בשמיים! רבים לא מסוגלים להתמודד לבד, אנחנו בני ובנות הנוער זקוקים לכם! אל תירדמו בשמירה.

ד. תפנו את משאבי הפיקוח לצורך הקפדה על הנחיות כך שהתלמידים ירגישו בטוחים להגיע לבית הספר.

ה. שתפו איתנו פעולה מועצת התלמידים והנוער הארצית, נוער מייצג נוער ומדבר לנוער! תנו לנו מקום בשולחן, שתפו איתנו נתונים ושיקולים ותנו לנו להביע את עצמנו באופן שווה ובחופשיות. פתרונות טובים באים מכל מקום.

גם ליעד אילני, ממלא מקומו של ראש עיריית רמת-גן התייחס להחלטה ופרסם את תגובתו בנושא: "ממשלת ישראל הניפה דגל לבן על החינוך.
אין לה מושג מה לעשות, אז כרגיל היא זרקה את האחריות על הרשויות המקומיות מבלי לבדוק האם הדבר ישים".

ממשלת ישראל הניפה דגל לבן על החינוך 🏳️ אין לה מושג מה לעשות, אז כרגיל היא זרקה את האחריות על הרשויות המקומיות מבלי...

פורסם על ידי ‏ליעד אילני - מ"מ ראש העיר רמת-גן‏ ב- יום ראשון, 7 בפברואר 2021