ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר הערב (רביעי) כי הלימודים בעיר לא יפתחו מחר עד שיתקבלו הנחיות ברורות ממשרד הבריאות וקבינט הקורונה לגבי השכונות הכתומות בעיר. זאת, בעקבות אי הבהירות בין החלטת קבינט הקורונה מאמש להנחיות שניתנו הבוקר על ידי פיקוד העורף ואחר הצהריים על ידי משרד הבריאות בנושא השכונות הכתומות.

קבינט הקורונה אישר אתמול את מתווה החזרה ללימודים, במסגרתו יחודשו מחר הלימודים בחלק מהיישובים. על פי המתווה, בשלב זה ייפתחו הגנים וכיתות א'-ד' בערים ירוקות וצהובות. כמו כן, תיפתח מערכת החינוך גם בערים כתומות שציון הרמזור שלהם מתחת ל-6.5 ועם 70% לפחות של מחוסנים במנה שנייה מקרב אוכלוסיות בני ה-50 ומעלה. כיתות י"א-י"ב לא ישובו ללימודים בשלב זה.

עוד אושר כי בכל הערים, כולל האדומות והכתומות, מורה יוכל/תוכל לפגוש עד 10 תלמידים באוויר הפתוח. בנוסף, הוסכם כי תלמידים שהחלימו מקורונה יוכלו לשוב ללימודים גם כן.

שר החינוך יואב גלנט על פתיחת מערכת החינוך. צילום: ועידת בשבע 2030- מתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים

מוסדות החינוך שישובו לפעילות מחר הם חלק משלושת שלבי המתווה שקבינט הקורונה צפוי לאשר. כל השלבים יצאו אל הפועל בהתאם למדדי התחלואה וההתחסנות. הפעימה שנייה תתרחש על פי המשוער ב-23 בפברואר, ובמסגרתה ישובו ללימודים כיתות ה'-ו', י"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות + כתומות גבוליות עם למעלה מ-70% מחוסנים. בנוסף יינתן תיעדוף לביצוע תכנית מגן חינוך (בדיקות בקרב תלמידי בית הספר) עבור ערים כתומות גבוליות. הפעימה שלישית תיערך על פי המשוער ב-9 במרץ, אז ישובו כיתות ז'-י"ב בערים ירוקות וצהובות + בערים כתומות גבוליות עם למעלה מ-70% מחוסנים.