לאחר הפסקת האש, במשרד החינוך נערכים לפתיחת בתי הספר וגני הילדים כבר ביום ראשון הקרוב. שר החינוך יואב גלנט, הנחה היום (שישי) את מערכת החינוך להיערך לשובם של 2.4 מיליון תלמידים ללימודים פרונטליים בבתי הספר וגני הילדים שהושבתו במהלך מבצע "שומר החומות". החזרה תעשה באופן הדרגתי עד ליום שני ובהתאם למוכנות של כל רשות ובית ספר, כפוף להנחיות פיקוד העורף. 

עוד הנחה השר את צוותי החינוך להקדיש את הימים הראשונים עבור חזרה למתן מענים רגשיים וחברתיים, בחינת מועדים חדשים לבחינות הבגרות בשפות שאמורות היו להתקיים במהלך השבוע הקרוב. מועדים אלה יעמדו לבחירתם של תלמידי עוטף עזה, הדרום ודרום השפלה. משרד החינוך צפוי לעדכן בהקדם על המועד הנוסף והחדש. "טובת התלמידים עומדת לנגד עיננו, ולכן נעשה הכל כדי לאפשר להם להצליח". ציין השר גלנט.

במסגרת ההיערכות לחזרה ללימודים, הנחה משרד החינוך את מוסדות הלימוד לקיים בדיקות בטיחות במבנים ובפרט בכיתות, זאת טרם הגעת התלמידים ביום ראשון. צוותי התחזוקה יקיימו סריקות לאיתור נפלים של רקטות בתוך שטחי בתי הספר וגני הילדים. כמו כן, מוסדות החינוך ירעננו בפני התלמידים וצוותי ההוראה את הנחיות ההתגוננות מירי טילים בעת מלחמה. במקביל ללימודים יעסקו צוותי ההוראה גם בתמיכה רגשית עבור הילדים שחוו תקופה מורכבת.  

בבתי הספר התיכוניים יקיימו צוותי ההוראה שעות לימוד נוספות עבור השלמת החומרים החסרים לבחינות הבגרות. משרד החינוך הנחה את הצוותים הפדגוגיים לזהות את מצבם הלימודי של התלמידים במגוון דרכים וכלים כדי להתאים את תהליכי ההוראה עבורם. בנוסף, תוצג מערכת שעות עדכנית עד לסוף השנה, כולל מיקוד, לתלמידי התיכונים.  

על אף שבשבוע האחרון הנושא הבטחוני תפס את מלוא תשומת הלב, במשרד החינוך עדיין מתייחסים לקורונה כמגיפה שלא חלפה ולכן הנחו את בתי הספר וגני הילדים להקפיד על כל כללי ההיגיינה השונים, ריחוק חברתי ועטית מסיכות על פניהם של התלמידים.