מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד שוחחה היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחסה להכרזה של יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד שאמר כי בכוונתו להגיע לעסקה במשק שתכלול בין היתר גם הקפאת שכר לעובדים שתחול על כל הארגונים: "זה לא מקובל עליי. אנחנו לא נהיה בהסכם הזה, ואני מוציאה בצורה חד-משמעית שאנחנו לא קשורים לזה".

"הוא רוצה להעלות בעסקת החבילה הזאת את שכר המינימום ל-6,000 ₪, אבל זה לא נוגע אלינו, אנחנו לא חלק מהקטגוריה הזאת, ובוודאי שלא ניתן שיקפיאו את השכר של ציבור עובדי ההוראה, כאשר כבר מינואר 2020 לא קיים הסכם שכר. אני מתנגדת לכך בכל תוקף", אמרה. 

בן-דוד הביעה את התנגדותה גם כלפי מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים שצפוי לעלות החל בינואר 2022 ל-65 בתוך עשר שנים, ואמרה: "אנחנו מתנגדות להעלאת גיל הפרישה אצל ציבור עובדי ההוראה. מקצוע ההוראה הוא אחד המקצועות השוחקים ביותר, ולא יעלה על הדעת שיאריכו או יעלו את גיל הפרישה. הגיל הממוצע בו פורשות עובדות ההוראה הוא 60-59". 



רק מי שאין לו מושג בנבכי מערכת החינוך ולא עסק במערכת החינוך, לא מבין עד כמה המקצוע הזה שוחק ומתיש. לא יכול להיות שאנשים בגילאי ה-60, אחרי 35 שנות עבודה, שמודיעים בצורה חד-משמעית שהם מיצו את עצמם במערכת החינוך ושהם כבר לא תורמים לתלמידים, יצטרכו להוסיף עוד שנה-שנתיים של עבודה. זה לא מתאים למקצוע ההוראה", היא אמרה והדגישה שוב, "אנחנו מתנגדים לעסקת החבילה הזאת – איתנו צריך לדון על כך בנפרד", הוסיפה. 

לשאלה, האם  בהסתדרות המורים יסכימו לנהל מו"מ עם משרד האוצר ואולי לוותר על דרישות השכר, אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים כי הם לא יכולים לוותר על דרישות השכר. "כיום עובדת הוראה מקבלת, כשהיא עובדת 100% משרה, שכר של 6,800 ש"ח ברוטו. אנשים עוזבים את מערכת החינוך. אנחנו צריכים למשוך את הכוח האיכותי למערכת החינוך, ולכן אנו חייבים להעלות את השכר של המורה המתחיל, ולטפל בכל השכר של ציבור עובדי ההוראה".

 "בעזרת השם, שנת הלימודים הבאה תיפתח כסדרה. אין לנו מניעה לפתוח את שנת הלימודים, אבל אם חלילה יפגעו בציבור עובדי ההוראה – בוודאי שלא נשב בשקט", הדגישה בן דוד. 

בהמשך, התייחסה לפתיחת שנת הלימודים הבאה בצל מגפת הקורונה, והביעה דעתה על הפרסום לפיו משרד הבריאות ידרוש לפתוח את שנת הלימודים תחת מתווה הקפסולות: "אני בעד כיתות קטנות, בלי קשר לקפסולות ולמצב הקורונה. זה משהו שאנחנו צריכים לקחת מתקופת הקורונה, ראינו את היצירתיות של ציבור עובדי ההוראה והמנהלים במרחבי הלמידה. כל מדינות ה-OECD עובדות בכיתות קטנות של 20 תלמידים, אנחנו צריכים לשאוף ולעשות זאת. כולם ירוויחו מזה".

בסיום, הגיבה בן דוד להתנגדות של משרד החינוך לחזרה למתווה הקפסולות, ואמרה: "אני מציעה שלפחות ילמדו מהפעמים הקודמות מה לא עבד נכון. מה שלא עבד נכון, זה שמשרד הבריאות אמר משהו אחד, משרד החינוך אמר משהו אחר ובלבלו את כל הציבור ואת עובדי ההוראה. עשו לנו מתווים מעל הראש, ובסוף לא יצא כלום. משרד הבריאות ומשרד החינוך צריך להגיע להסכמות, ולתת הנחיות שנוכל ליישם".