עיריית תל אביב הודיעה היום (רביעי) כי בספטמבר הקרוב ייפתח בית ספר על יסודי על שמו של הסופר עמוס עוז, שהלך לעולמו ב-2018. ההחלטה עשויה לעורר סערה על רקע הטענות ששטחה בתו, גליה עוז, בספרה "דבר המתחפש לאהבה", בו האשימה את אביה כי התעלל בה בילדותה.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר: "מאז כניסתי לתפקיד, החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני. עשינו מאמצים כבירים לשלב בין הרמה הגבוהה ביותר של תכנון אדריכלי ומרחבי לבין הסביבה הטובה ביותר בחינוך ובפדגוגיה. עמוס עוז נחשב לאחד מגדולי הסופרים בישראל ודגל בזהות ישראלית וציונית בדגש על התחום הכלכלי-חברתי. בדומה אליו - השקענו בבית ספר איכותי, המבוסס על תרבות שיח ואקלים חברתי, בהשקעה ציבורית גדולה, ואשר פותח את שעריו לכלל התלמידים באזור".

כזכור, הסופרת גליה עוז, בתו של הסופר עמוס עוז, מי נחשב על ידי רבים לאחד מגדולי הסופרים בישראל, הוציאה לאור בפברואר האחרון ספר אוטוביוגרפי חדש ("דבר מתחפש לאהבה") שבו היא מספרת על יחסיה עם אביה. במסגרת זו, חשפה עוז, בין היתר, כי אביה היה אלים כלפיה בתקופת ילדותה.

"בילדותי אבא שלי היכה אותי, קילל והשפיל", כותבת עוז, ומפרטת: "האלימות היתה יצירתית: הוא גרר אותי מתוך הבית וזרק אותי על המפתן בחוץ. קרא לי טינופת. לא איבוד עשתונות חולף ולא סטירת לחי פה ושם אלא שִגרה של התעללות סדיסטית. הפשע שלי היה אני עצמי, ולכן לענישה לא היה סוף. היה לו צורך לוודא שאשבר", כתבה בתו של הסופר.