מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפתיחת שנת הלימודים בצל הזינוק במספר המאומתים לנגיף הקורונה ולמתווה המתגבש. "נפגשתי עם ד"ר שרון אלרעי פרייס ואנשיה, יחד עם אנשי משרד הביטחון וביה"ח שיבא ונמשיך להיפגש גם מחר בבוקר. עיקרי המתווה מסתכמים באיך נרצה להיכנס לשנת הלימודים על מנת לשמור על רציפות הלמידה של התלמידים". 

"המתווה יופעל בשלושה מאמצים מרכזיים. המאמץ הראשון יהיה בדיקות מקדימות לאיתור אותם תלמידים שהיו חולים סמויים, על מנת שנוכל לפטור אותם מבידוד. אלו יהיו בדיקות סרולוגיות שאנחנו מתכוונים לבצע טרם תחילת שנת הלימודים. הכוונה היא להשתמש בבדיקות מהירות באצבע, דומות לאלו שעושים לסוכרת. את ההיערכות הארגונית-לוגיסטית של העניין הזה נסגור במהלך היום-יומיים הקרובים. אנחנו מתכוונים שנוכל להתחיל את זה לא יאוחר מ-25 לאוגוסט", הוסיף. 

בהמשך, פירט סלוביק על אופן בו יתבצעו הבדיקות ואמר כי "אנחנו נביא את הילדים לכלל המוקדים שהרשויות המקומיות יקצו לנו לטובת העניין. ההורים יגיעו עם הילדים לנקודת המפגש ותוך 10 דקות הם ידעו אם הילד היה חיובי לקורונה או לא. חשוב להדגיש שאם ימצא שהילד היה חיובי, הוא יקבל באותו רגע תו ירוק ויהיה על תקן מחלים, מה שימנע ממנו להיות בבידוד לאורך כל שנת הלימודים כולה". 

"אנחנו נתאמץ בבתי הספר היסודיים, כי זה הקהל שלא יכול להתחסן בימים אלו, לכן עיקר המאמץ בבדיקות הסרולוגיות יהיה בכיתות א'-ו'. צריך לזכור שהתיכונים מחוסנים כבר ב-70 אחוז, בחטיבות הביניים קצת מעל 30 אחוז ואני מאוד מקווה שהתלמידים יגיעו להתחסן עד פתיחת שנת הלימודים", אמר. 



כמו כן פירט אודות "מתווה שיבא" ואמר כי "זה מתווה שמבוסס על מודל ששיבא ומשרד החינוך עשו בגלים הקודמים בכמה בתי ספר, למשל, בגימנסיה בהרצליה או בעמל בטייבה, והוא מבוסס על הרעיון שבהנחה שהתגלה ילד מאומת בכיתה הוא הולך לבידוד, ושאר התלמידים עושים בדיקת PCR. מי שנמצא חיובי הולך גם הוא לבידוד ומי שנמצא שלילי יוכל לחזור ללמוד בכיתה תוך כדי שהוא עושה במשך 7 הימים הבאים בדיקה בכל יום". 

 מנכ"ל משרד החינוך הצטרף לעמדתה של השרה במשרדו, יפעת שאשא-ביטון בנוגע למתן חיסונים בבתי הספר ואמר כי "אין שום בעיה שבית הספר יהווה מקום שעושים בו חיסונים, אך לא רוצים שהם יעשו על חשבון הלימודים. אנחנו חושבים שכשאנחנו נכנסים לשנת לימודים, את אותן ארבע עד שש שעות שאנחנו מקצים לתלמידים בתחילת הדרך, יחד עם ריכוז המאמץ של המורים והמנהלים ביחד, נכון שיהיו מופנים להיערכות ללמידה, לפתיחת שנת הלימודים וללמידה עצמה". 

כמו כן, התריע סלוביק כי במדינה ויוחלט בקבינט על סגר הם יצטרכו לבחון מחדש את פתיחת שנת הלימודים. "אם יחליט הקבינט על סגר זה אומר שרמות התחלואה במדינה גבוהות. אם כלל הציבור לא יהיה תחת סגר וימשיך לפעול תחת הגבלות כאלה ואחרות, מערכת החינוך תיפתח. כרגע אנחנו פועלים לפתיחת שנת הלימודים בתאריך המיועד". 

בסיום, אמר מנכ"ל משרד החינוך כי אין באפשרותם לחלק את הכיתות ובכך לצמצם את מספר התלמידים. "אין לנו את האפשרות הפיזיבילית לחלק כיתות לשתיים  ולהתחיל ב-1 בספטמבר. האפשרות לא קיימת בהקשר כמות הכיתות וכמות המורים,  אין תקציב לעשות את זה. אני הייתי שמח אם ילדיי ילמדו בכיתה שהיא מחצית מכמות הילדים שלומדים בה, זה יהיה טוב לכולם רק שצריך לזה המון המון כסף".