מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק שוחח היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והבהיר כי שנת הלימודים תיפתח במועדה, ה-1 בספטמר. "על פי הנתונים שיש בידינו כיום כשם ששנת הלימודים החרדית נפתחה היום ואני רוצה לברך את התלמידים בשנת לימודים בטוחה בריאה ומוצלחת כך תיפתח שנת הלימודים ב-1 בספטמבר".

בהמשך, התייחס המנכ"ל גם למתווה החינוך שאושר אמש על ידי ראש הממשלה, נפתלי בנט ואמר כי "והתוכנית שאושרה על ידי רה"מ, שמגבשת בתוכה 6 שכבות אשר משלימות אחת את השנייה ויוצרת מעטפת שלמה שתאפשר לנו לקיים את שנת הלימודים בצורה הבריאה ביותר. השכבה הראשונה, מבצע הבדיקות הסרולוגיות, מטרתו של המבצע היא לאתר את כל אותם ילדים שהיו עם תחלואה סמויה". 

"מי שמנהל את המבצע ומבצע אותו בפועל זה פיקוד העורף שנרתם למשימה הזאת גם כן, פיקוד העורף מוביל את המשימה הזאת החל מהיום תלמידים יגיעו לעמדות שייפתחו בקהילה ויעשו בדיקת דם סרולוגית שדומה לבדיקת סוכרת, דקירה קטנה באצבע. צריך לדבר עם הילדים ולהסביר להם אבל האינטרס ברור". 

סלביק הוסיף ופירט כי בשלב השני של התוכנית הילדים יצטרכו לבצע בדיקות בבדיקת אנטי גן יומיים לפני תחילת הלימודים. "אנחנו נחלק את הבדיקות להורים והם יתבקשו לבדוק את ילדיהם יום עד יומיים לפני תחילת הלימודים ללא תשלום". 

בשלב השלישי, יופעל פרויקט מגן חינוך. "הפרויקט יפעל כפי שהופעל בשנה הקודמת, בו אנחנו פועלים לאיתור תחלואה בערים כתומות ואדומות ובידוד החולים. נדגום כל תלמיד פעם בשבוע הדגימה תעזור לאתר חולים ולהוציא אותם ממערכת החינוך לבידוד בביתם.זה עבד בשנה הקודמת עשינו למעלה ממאה אלף בדיקות במודל מגן חינוך ישבנו על זה יחד עם הצוותים של שיבא, המודל הזה עבד", אמר סלוביק. 



"אם היו היו תלמידים שיבאו במגע עם חולה מאומת, נפעיל פיילוט שיופעל שמגזר החרדי בשלב הראשון ובספטמבר נרחיב למגזר הערבי ועד ה-15 באוקטובר נסיים את הפיילוט על כלל המגזר הוא בודק את האפשרות להחזיר תלמידים שהיו במגעים עם מאומת ללמוד בכיתה כאשר הם ייבדקו במהלך השבוע הראשון כל יום בבדיקה מהירה", הוסיף. 

בהמשך, התייחס סלוביק גם לנושא החיסונים בבתי הספר והבהיר כי "אנחנו בעד חיסונים ונאפשר חיסונים בתוך בתי הספר, אין לנו עם זה בעיה. בזמן הלימודים, בתקופה בה תלמידים חוזרים אחרי שנה באמת קשה רגשית, חברתית פדגוגית לא נכון לעסוק בחיסונים באותן שעות. לא נתעסק בחיסון ילדים על שעות הלמידה. אנחנו נקצה לכל מי שיבקש את התשתיות של בתי הספר על מנת לאפשר לאנשים להתחסן. מנהלי בתי הספר והמורים תפקידם לעסוק בחינוך ולא בחיסונים". 

בתשובה לשאלה האם עמדתו עומדת בניגוד לעמדת שרת החינוךיפעת שאשא ביטון, אמר כי "שרת החינוך אומרת והתכוונה למה שאמרתי כאן. כמו כן, התייחס לטענת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי אף אחד לא התייעץ איתם טרם גיבוש המתווה ואמר כי "אני בקשר ישיר עם מירום שיף, ואנחנו מדברים מדי יום על המתווה הזה. המתווה הוצג ליפה בן דוד, דעתה נאמרה ואנחנו נמשיך ונעבוד ביחד גם עם ההורים גם עם המורים וכלל הגופים הרלוונטיים על מנת להפיק את הלקחים ולהשתפר, על מנת לאפשר לתלמידים לממש את שנת הלימודים הזאת במלואה".

בסיום, פנה מנכ"ל משרד החינוך וביקש: "אני פונה להורים, שיתוף פעולה מצד ההורים הוא דרמטי ביכולת שלנו להצליח במבצע הזה ואני חושב שאחריות הורית להביא את הילדים לעשות בדיקות סרולוגיות, לממש בדיקות אנטי גן, לתת הסכמה לבדיקות במודל מגן חינוך והבידודים הוא חלק מרכזי ביכולת שלנו להצליח".