לראשונה מאז שנת 2013: שלושה מוסדות אקדמיים ישראליים הגיעו למאייה הראשונה בדירוג שנגחאי, הנחשב לדירוג החשוב והאיכותי בעולם למוסדות אקדמאיים.

האוניברסיטה העברית בירושלים דורגה במקום ה-90, מכון ויצמן למדע ברחובות במקום ה-92 והטכניון בחיפה במקום ה-94. במקום הראשון דורגו האוניברסיטאות הרווארד, סטנפורד וקיימברידג', בדיוק כמו בשנה שעברה. 

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: "שלושה מוסדות אקדמיים ישראלים בין 100 המקומות הראשונים של מדד שאנגחאי הם סמל למצוינות הישראלית בתחום האקדמי. אני מברכת את האוניברסיטה העברית, הטכניון ומכון ויצמן על ההישג. יש לנו מוסדות אקדמיים מהמובילים בעולם. ההון האנושי בישראל הוא מקור לגאווה והצלחה".

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, מסר: "מגמת העלייה בדירוג שנחאי מהווה עדות לעבודה קשה וחתירה בלתי מתפשרת של מצוינות אקדמית, של כל חברי הקהילה האקדמית בישראל ובפרט באוניברסיטה העברית. אני מאוד שמח ששלושה מוסדות אקדמיים נמצאים במאיה הראשונה. זוהי עדות לאמת המחקר והמדע בישראל. אנחנו גאים השנה שהאוניברסיטה העברית זוכה להכרה בתור אחת ממאה האוניברסיטאות המובילות בעולם, ולאוניברסיטה המובילה בישראל".