המועצה להשכלה גבוהה החליטה היום (שלישי) להעניק למרכז הבינתחומי בהרצליה הכרה כאוניברסיטה פרטית לא מתוקצבת. בכך הופך המוסד האקדמי לאוניברסיטה העשירית במדינת ישראל. בנוסף, מדובר באוניברסיטה הפרטית הראשונה במדינה.  

המרכז הבינתחומי בהרצליה החל לפעול באישור המל"ג לפני 25 שנים, כמכללה פרטית ולא מתוקצבת. במהלך השנים חלה התפתחות הדרגתית של המוסד האקדמי, בהרחבת התחומים המלומדים והנחקרים בו. כמו כן, הסגל האקדמי הבכיר שלו גדל . כל אלה הובילו את המכללה להישגים שהעמידו אותה בשורה אחת עם אוניברסיטאות נוספות בישראל.

ועדה מקצועית שחבריה פרופסורים בכירים מהארץ ומחו"ל, בחנה את הנושא על כל היבטיו והגיעה למסקנה כי המרכז הבינתחומי בהרצליה עומד בסטנדרטים של אוניברסיטה מבחינת הרמה האקדמית, המדעית והמחקרית. חברי הוועדה המליצו פה אחד למל"ג להעניק למקום הכרה כאוניברסיטה.

יו"ר המל"ג ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ברכה על המהלך ומסרה: ״ההכרה במרכז הבינתחומי כאוניברסיטה מהווה נדבך נוסף בחיזוק ההשכלה הגבוהה בארץ". עוד אמרה השרה: "הבינתחומי הוא מוסד עם סדר יום חדשני, יצירתי עם דגשים בינלאומיים. זאת לצד תוכניות חברתיות לעידוד ההשכלה הגבוהה בקרב אוכלוסיות מגוונות".

יו"ר ות"ת,  פרופסור יפה זילברשץ, מסרה: "מקדמת בברכה כינון לראשונה בישראל של אוניברסיטה שאינה מתוקצבת. המהלך יוביל להמשך פיתוחה של מערכת אקדמית משגשגת במדינת ישראל". סגן יו"ר המל"ג פרופסור אדו פרלמן, הוסיף: "המרכז הבינתחומי פעל מיום הקמתו לעידוד בינלאומיות בפעילותו האקדמית ולעידוד רב-תחומיות בהוראה ובמחקר".