שרן השכל, יו"ר ועדת החינוך, התייחסה היום (שלישי) בראיון לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף?" ברדיו 103FM לאפשרות כי ישונו תאריכי החופש הגדול על מנת להתאים אותם לתקופת חגי תשרי. השכל אמרה כי "אולי הגיע הזמן להעביר את החופש הגדול שחודש אחד ממנו ייפול על החגים בדרך כזו או אחרת". 

השכל ציינה כי "יש כל מיני פתרונות יצירתיים לעניין הזה, כמו למשל להתאים את לוח השנה של הלימודים ללוח השנה העברי, או להתחיל את שנת הלימודים בכ"ג בחשוון. כך, בכל שנה החודש של החגים ייפול על החופש הגדול. זאת שאלה שדורשת קשב רב וצריך לדון לעומק משום שיש לכך יתרונות אדירים לכלכלה הישראלית ומדובר בפתרון מצוין להורים שנמצאים כבר על הקצה ורוצים לשמור על מקום העבודה שלהם, וגם לתלמידים שיהיה להם זמן איכות עם ההורים כשהם לא לחוצים". 

בנוסף לכך, השכל התייחסה למתווה לפתיחת שנת הלימודים. במסגרתו, סוכם כי כיתות ח'-י"ב בערים האדומות ילמדו בזום במידה ושיעור המחוסנים בכיתה יהיה נמוך מ-70%. השכל טענה כי "המתווה שהוצג לנו טוב מבחינה בריאותית, ומעודד התחסנות של בני נוער. אפשר לבחור גם לא להתחסן, אך לא ניתן לחשוב שאין לזה מחיר. גם ילדים יכולים למות מקורונה, אז כדי להגן עליהם נצטרך לשלוח חלק מהם הביתה".

כמו כן, התייחסה חברת הכנסת לעימות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון סביב חיסוני תלמידי בית ספר: "אני רואה את היתרונות בלחסן תלמידים, בייחוד במגזרים מסוימים, בבתי הספר. מצד שני, זה לא בסמכותי אלא בידי שרת החינוך, והיא כאשת חינוך שרואה את הילדים לנגד עיניה, מעלה טענות שגם בהן צריך לדון. צריך לקחת בחשבון ילד שמפעילים עליו לחץ בכיתה וההורים לא רוצים שייתחסן. השאל  היא האם צריך להעמיד את התלמידים בלחץ הרגשי הזה, צריך לשקול את היתרונות הבריאותיים למול החסרונות הרגשיים".