ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת אישרה היום (ראשון) את תקנות הקורונה, המסדירות פעילות תחת מגבלות הקורונה, של מוסדות להשכלה גבוהה ומוסדות המקיימים השכלה והכשרה מקצועית לבגירים. הוועדה לא אישרה את הסעיף המחריג את עובדי מוסדות אלה מהצגת "תו ירוק" או בדיקת קורונה שלילית בכניסה למוסד. 

על פי התקנות שאושרו היום – במוסדות להשכלה גבוהה וכן בכל מוסד המקיים הכשרה מקצועית, קורסים והשתלמויות לבגירים, לרבות מוסד תורני לבגירים (שאינו פנימייה), אולפן לעולים ומכללה טכנולוגית ידרשו סטודנטים ועובדים להציג אישור "תו ירוק", או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מידית או בדיקת PCR במימון פרטי. אדם מנוע חיסון שהציג אישור מתאים יוכל לבצע בדיקת PCR במימון המדינה. על המוסד לאפשר לימודים מרחוק למעט בחינות. מתווה התו הירוק לא יחול על הכשרה מעשית שלא ניתן לקיים אותה מרחוק. במקרה זה יחולו כללי תו סגול – הגבלת התקהלות ושמירת מרחק.

עו"ד אסתי ורהפטיג מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות, אמרה כי משרד הבריאות עמל בימים אלה על תיקון שיחול באופן רוחבי על כל העובדים במקומות בהם נדרש תו ירוק. ההסדר המתגבש לדבריה, עבור מי שלא מחוסן הוא הצגת בדיקת קורונה שלילית מדי כמה ימים. "יהיה מימון חלקי על הבדיקות האלה כדי שהנטל הכלכלי לא יהיה כבד, במיוחד על עובדים עם שכר נמוך. אפשרות נוספת היא שניתן יהיה להסתמך על בדיקה פעם בשבוע", הסבירה עו"ד ורהפטיג.

ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות, הוסיפה כי עמדת משרד הבריאות היא שיש לחייב את מי שלא מחוסן לבצע בדיקות יומיות.