החלטת משרד החינוך לאסור על כניסת עובדי הוראה ללא תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית לתחומי מוסדות החינוך החל מה-3 באוקטובר מעוררת סערה. המורה דניאל נקש שמסרב להתחסן ולהיבדק, השווה במהלך ריאיון לכאן רשת ב' את התו הירוק לטלאי צהוב.

"הטלאי הירוק זה בכל התחומים. גם מי שמחוסן עלול להדביק, למה לא בודקים גם אותם?", אמר ובהמשך טען כי הקורונה היא אינה מגפה ו"אם אין לי בררה, אעזוב את המקצוע". 



שר המודיעין, אלעזר שטרן, שעלה  לריאיון מיד לאחר נקש, תקף בחריפות: "לצערי הרב קיימת בישראל קיימת זכות לא להתחסן, אבל לא לכל דבר יש גבול. מורה שמשווה בין התו הירוק לטלאי הצהוב זה חצייה של כל הקווים האדומים, אסור לו להיות מורה בישראל. אני מקווה שארגוני המורים ומשרד החינוך מבינים זאת. אסור שתלמידים בישראל יפגשו מורה כזה". 



"אתה אולי אדון לחיים הפרטים שלך ולא של אחרים. כשאתה הולך לא מחוסן והסיכוי שתדביק אחרים שהם אחרי זה עלולים להיות חולים קשים הוא גבוה. צריך להסביר לאנשים, שמי שמאמין בזכויות האדם ולא מתחסן שיאמין גם בזכויות של הזולת", הוסיף. 

כאמור, מוקדם יותר היום הודיע משרד החינוך כי בעקבות שינוי המדיניות של התו הירוק בעוד כעשרה ימים, עובדי הוראה שטרם התחסנו במנה השלישית או של הציגו בדיקה שלילית לא יוכלו להכנס למוסדות החינוכיים.  במשרד החינוך החליטו להקשיח את המדיניות והודיעו כי לא תתאפשר עבודה מרחוק למורים בלי תו ירוק או בדיקה שלילית, ובמקרה כזה הם לא יקבלו שכר.

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר וחברה בוועדה המייעצת לפרויקטור הקורונה הצדיקה את ההחלטה, והוסיפה: "לא יעלה על הדעת שצוותי הוראה לא מחוסנים שבמקביל גם מסרבים להציג בדיקה שלילית - ייכנסו לכיתות הלימוד".