שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מתחה הבוקר (רביעי) ביקורת על משרד הבריאות, בראיון שערכה בכאן ב'. על פי השרה, במשרד הבריאות צריכים למצוא פתרונות, כך שמערכת החינוך תוכל לעבוד בצורה סדירה, מכיוון "שיש אתגרים נוספים מלבד הקורונה. לא מחלקת להם ציונים, אבל הם צריכים לזכור שיש ילדים שהגיעו אחרי שנתיים בבית והם מפורקים".

"לצערי במתווה הקיים, שאושר לפני חודש ומתייחס לישובים לפי צבעים, יוצר בלבול בשטח.  אני רוצה שדברים יהיו פשוטים, ברורים עם הנחיות למנהלים, להורים ולצוותים שכולם מבינים הכל בצורה פשוטה. המשמעות - מה שחל בקהילה צריך לחול גם בבתי הספר. אותם כללים על מחוסנים ולא מחוסנים כמו בקהילה. שלפחות בכיתות היסוד ישמרו על הכיתה הירוקה", הסבירה שאשא-ביטון.

לטענתה, מלבד מגפת הקורונה, הילדים סובלים גם "ממגפה של אלימות. רואים גם התנהגות מינית בלתי מותאמת בבתי הספר כי הם ישבו כל היום מול מסכים ונחשפו גם לפורנוגרפיה. אי אפשר לייצר תהליך אמיתי עם תלמידים אם לא שומרים על שגרה בבתי הספר".

"מנהלים בשטח לא יכולים להתמודד גם עם הקורונה וגם עם מצוקות נפשיות של ילדים אחרי שנתיים, במציאות שבה ילדים לא חוזרים ללימודים, ילדים מחכים לתוצאות בדיקות ולא יכולים להגיע ללמוד, אי אפשר לעבוד. אני מוכרחה להגיד שרה"מ נותן גיבוי מלא לדרישות שלנו, גם לביטול הרמזור וגם לייצר מערך פשוט וגם להכניס את הבדיקות למערכת החינוך - שתלמידים ואנשי צוות יוכלו להיבדק במערכת ולא לצאת החוצה. זה עדיין לא קורה", הוסיפה שאשא-ביטון.

עוד היא אמרה כי במשרד הבריאות הבינו שמשפטית אי אפשר לקיים את הבדיקות בבתי הספר ולכן "משרד החינוך דרש פתרונות. לא משנה איך זה יקרה, העיקר שיקרה. צריך להבין את המשמעות של כל החלטה בשטח - איך זה פוגש את התלמיד ואת המורה בכיתה. חייבים לחזור ולתת להם יציבות".

"צריך לזכור שבמערכת החינוך יש 90% כיתות ללא תחלואה. איפה שיש התפרצות, צריך לטפל בצורה ממוקדת. במציאות של עכשיו, יש כיתות שאין בהן תחלואה אבל בגלל צבעי הרמזור בישוב מסוים, או שאין מספיק מחוסנים, הילדים לא לומדים. אז אנחנו לא צועקים עדיין 'כל אחד לנפשו', מנסים לייצר סדר וודאות. אני מקווה שתוך כמה שעות משרד הבריאות ימצא פתרונות כדי שמחר נוכל להתחיל מהלך מסודר", סיכמה השרה.