מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, שמואל אבואב שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר־און ב־103fm והביע את דעתו על בקשת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לעצור את הנחיית משרד הבריאות, לפיה יש לבדוק תלמידים שיחשפו למאומתים במסגרת בתי הספר. אבואב ביקר את ראש הממשלה נפתלי בנט וטען כי "הוא צריך היה לגלות מנהיגות, לומר שהממשלה קיבלה החלטה וששרת החינוך לא בת חורין לשנות את מדיניות הממשלה. היא יכולה להחליט שהיא עוזבת את התפקיד".

"אנו נמצאים שנתיים אחרי הקורונה, וחודש וחצי אחרי אישור לחסן ילדים. תמונת המצב, רק 25% מהילדים התחסנו ויש ויכוח רועם בין משרד החינוך והבריאות לגבי מה היה צריך לעשות בתי הספר צריכים להיות זירה שמחסנת את הילדים, זו הנחה של לפני 70 שנה", המשיך אבואב שטען כי "צריך היה לעשות בדיקה על הפערים הלימודיים והרגשיים, לא לקטר על הזה אלא פשוט לנטר. מעולם לא היו קטטות רחוב כאלה. הייתי מפעיל את החוגים ותנועות הנוער במסגרות מצומצמות כדי לשמור על סדר היום".

לסיום הוא הוסיף: "כשרואים שההלחמה של ההרכב הממשלתי נועד להתפוררות בכל רגע, מכילים מצבים שהם בלתי סבירים. מעולם שרת חינוך לא קבעה מדיניות בריאות, היא קבעה את המדיניות החינוכית. היא לא יכולה לקבל החלטות שהן לא בטריטוריה שלה, זה לא קניין פרטי עניין בתי הספר".

השתתפה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM