בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, האריך היום (שישי) את צו המניעה הזמני שניתן נגד הסתדרות המורים מלנקוט בצעדים ארגוניים – עד ליום שני. זאת, כפי שנכתב, במטרה להמשיך ולקיים שגרת לימודים סבירה במוסדות החינוך, גם בצל הקורונה.

יפה בן דויד מגיעה לדיון, צילום: אבשלום ששוני

צו המניעה ניתן לאחר שביום רביעי האחרון, הסתדרות המורים הנחתה את כלל מנהלי בתי הספר ועובדי ההוראה שלא להגיע למחרת בבוקר למוסדות החינוך בהם מלמדים, לרבות גנים, כמחאה על ביטול מדיניות בידודי הקורונה החדשה והחלפתה בדרישה לבצע לתלמידים פעמיים בשבוע בדיקות אנטיגן, טרם הגעתם ללימודים.

הנהגת ההורים הודיעה כי היא תומכת בהשארת הצו בתוקף, מאחר והמתווה החדש מאפשר לקיים שגרת לימודים במידת מה. במהלך הדיון שהתקיים אמש, בנוכחות נציגי הסתדרות המורים, נטען כי יאפשרו לקיים את המתווה, אך יש צורך בדחייתו בשבוע, על מנת להיערך בהתאם. 

כמו כן, בית הדין קבע כי במוצאי שבת תתקיים פגישה ראשונה בין הדרגים הבכירים של שני הצדדים, וביום ראשון פגישה נוספת, לאחריה, הסתדרות המורים תודיע עד ליום שני בשעה 10:00 אם היא מבקשת להמשיך בצעדי המחאה נגד המתווה, תוך שיפורט באילו צעדים ינקטו. בהתאם לכך, עד ליום שני הקרוב הצו הארעי ישאר על כנו.

משרד החינוך מסר בתגובה: "החלטת בית הדין מחזקת את החשיבות והצורך בהשארת התלמידים בגנים ובבתי הספר באופן רציף כדי להמשיך ולתת להם את המענים החינוכיים והטיפוליים הנדרשים להם".