על רקע השיח הציבורי סביב מתווה החינוך החדש, עולות תלונות מצד אנשי חינוך על כך שחלק מבדיקות האנטיגן טרם הגיעו לבתי הספר. הדבר מונע מתלמידים לבצע אותן בבית וגורם להם להגיע למוסד החינוכי ללא בדיקה, ובכך מסכן את בריאותם של המורים.

לפי המתווה החדש, תלמידים שנחשפו לחולה מאומת אינם נדרשים להיכנס לבידוד. עם זאת, כלל התלמידים, מחוסנים ולא מחוסנים, נדרשים לבצע בימי ראשון ורביעי בדיקת אנטיגן ביתית. מטרת המתווה, כפי שהסבירו במשרד החינוך: "להשיב את ילדי ישראל ללימודים בסביבה בטוחה ומוגנת ככל האפשר מקורונה".

אלא שישנם הורים רבים המתנגדים לו, בטענה כי מדובר בשגרה לא בריאה לתלמידים. "אי אפשר לחייב תלמידים להכניס מטוש לאף פעמיים בשבוע, זה לא נורמלי", טוען תושב באר שבע אלעד בן טובים.

דבורה יפרח, אם לשלושה, מוסיפה: "צריכים להבין שיש כאן גם אלמנט חברתי. הילדים מפחדים לצאת חיוביים בבדיקה כדי לא להלחיץ את שאר התלמידים האחרים. אני מבינה את הרעיון שעומד מאחורי המתווה וגם מודה שאינני מצליחה לחשוב על פתרון טוב יותר, אבל צריכים לראות איך מנהלים שיח בנושא בכיתות".

מורה מחנכת ותיקה מאזור הצפון אומרת כי בכיתתה היא נחשפת לחוסר ודאות ומבוכה. "הסברתי לתלמידים שהם נדרשים להיבדק לקורונה פעמיים בשבוע, והיה המון בלבול", היא מספרת. "אני חושבת שהאחריות שלנו כמחנכים היא גם לסייע לתלמידים ולהורים להבין את הנושא.
לדוגמה, יש לי תלמידה ממשפחה מעוטת יכולת עם חמישה אחים. היא ניגשה אליי בוכה בסיום השיעור ואמרה שלמשפחתה אין כסף לממן את הבדיקות. הסברתי לה כמובן שאנחנו נדאג לה, אבל החשש הוא הגיוני ומורגש היטב".