ארגון המורים החליט על הפסקת העיצומים נגד משרד החינוך, זאת לאור בקשתו של יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. כאמור, המורים איימו מוקדם יותר השבוע כי לא יתנו ציונים לתלמידים, לא יחלקו תעודות סיום שנה, לא יערכו טקסי סיום שנה ויימנעו מפעילות מעבר לשעות הלימודים.

ביבס ציין כי "מאבק המורים לקבלת שכר הגון, מוצדק, נכון וראוי, והגיע הזמן שמשרדי הממשלה ייענו לדרישת הארגון להתחיל במו"מ מידי על הסכמי השכר שתוקפם פג כבר לפני מספר חודשים".

ממרכז השלטון המקומי נמסר כי הם "תומכים במאבקם הצודק של המורים לטיפול שורש יסודי במעמדם, תנאי העסקתם ושכרם, באופן שיהא ראוי למלאכת הקודש בה הם עוסקים – חינוך ילדינו".

בתוך כך, הסתדרות המורים שידרה בימים האחרונה מסר דומה ממנו עולה כי היא עלולה לפתוח בעיצומים. בשבוע הבא צפויה להתקיים הפגנה גדולה ברחבת בית המשפט בתל אביב. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד אמרה אתמול בריאיון ל-103FM: "אנחנו הכרזנו על סכסוך עבודה מכיוון שהאוצר ממשיך לגלות אטימות מוחלטת במשא ומתן. לכן, ביום שני בשעה 18:00 ברחבת מוזיאון תל אביב, נגיע לזעוק את זעקת השבר הגדול של מערכת החינוך - כי זה בנפשנו. לא מדובר רק בשכר, אלא במצב הקשה, שמעולם לא היה כמותו, של נטישה המונית שלא מפסיקה. הצונמי עוד מחכה לנו. גילינו אורך רוח, סבלנות רבה, אבל זהו. אי אפשר לשתוק יותר".