עימות פרץ היום (ראשון) בין שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בעקבות תוכנית לייעול מערכת החינוך שהציג ליברמן במסיבת עיתונאים. שאשא ביטון איימה כי ללא שיפור משמעותי בשכר המורים, תקציב המדינה הבא לא יעבור.

"אי אפשר להתעלם מהפער בין החופשות של ההורים לחופשות של התלמידים, הפער לא סביר ונדרשת כאן התאמה. וכמו כן עלינו לאפשר למנהלים גמישות ניהולית, במצב הנוכחי אין באפשרותו של המנהל להחליף או לפטר מורה ונדרש לשנות זאת", אמר ליברמן.

שאשא ביטון השיבה לליברמן ואמרה: ״אני מכבדת את שר האוצר, אך את מדיניות משרד החינוך קובעת אך ורק השרה העומדת בראשו. קודם כל שאגף התקציבים במשרד האוצר יתן למורים את מה שמגיע להם על מה שהם עשו ועושים. רק אחר כך נסכים לדון בדברים הנוספים שהמורים יכולים לתת ואת המשמעות בעבורם. באגף התקציבים רגילים לנהל מסע ההתשה ולגרור רגליים עד האחד בספטמבר. התרחיש הקלוקל הזה לא יחזור. כולם צריכים להיות מחוייבים למשא ומתן תכליתי וענייני שיסתיים בתוך זמן קצר. אעמוד על כך שהסכמי השכר של המורים יכללו שיפור משמעותי ותגמול הולם על פי מתווה שיקבע בתיאום מלא עם משרד החינוך, אחרת תקציב המדינה לא יעבור".