במשרד הרווחה אמרו היום (ראשון) ל"מעריב" כי מייסדת "בית השאנטי" מריומה קליין זומנה לשימוע, שיערך בשבוע הבא, על מנת להציג את תשובתה לטענות המשרד נגד התנהלותה. במשרד הרווחה הדגישו כי אין מדובר בהכרזת המשרד על הפסקת ההתקשרות של המדינה עם "בית השאנטי" וכי השימוע אינו תוצאה של תחקיר ערוץ 12 אלא פועל יוצא של התנהלות רבת שנים שהמשרד החליט לעשות בה סדר.

"מריומה הקימה מפעל חיים לשיקום נוער בסיכון ואי אפשר לקחת את זה ממנה. סיפורי ההצלחה שלה אמיתיים. אבל היא חושבת שהיא יודעת יותר טוב מאנשי המקצוע והשיטה שלה לא מתאימה לכל נער עם בעיות מורכבות למשל של אלימות במשפחה, התמכרויות או זנות", אמר גורם במשרד הרווחה ל"מעריב" ואף הוסיף: "יש נוהלי קליטה ועזיבה בכל מסגרת שבית השאנטי הפסיק מזמן לכבד. התנאים שלנו לספקי השירותים הדומים ברווחה מאד מוגדרים ומחייבים ליווי של עובד סוציאלי בתהליך וגם אחת לשבוע בשיגרה. מריומה פשוט לא מכבדת את זה ולפעמים עושה מה שהיא מוצאת לנכון מבלי ליידע כלל את הפיקוח. אם נער עובר על כללי הבית אי אפשר פשוט לזרוק אותו מהמסגרת". 

במשרד הרווחה הדגישו: "לבית השאנטי 24 מיטות לנוער בסיכון בתל אביב שהמשרד מאד צריך וניסיון של העמותה בטיפול שאנחנו נעזרים בו אבל אנחנו מחוייבים למקצועיות הטיפול, להמשכיותו ולנהלים שמחייבים כל ספק שירותים. לפיכך, נכון לעכשיו בבית השאנטי בתל אביב אין אף נער או נערה שחסות הנוער הפנתה למסגרת. בבאר שבע רק ארבע נערות בפיקוח צמוד שלנו".

משרד הרווחה והביטחון החברתי מסר:  "מדיניות משרד הרווחה באשר לטיפול בבני ובבנות נוער בסיכון מגדירה שורה ארוכה ומפורטת של סטנדרטים מקצועיים ברורים. בשנים האחרונות הביעו גורמי הפיקוח המקצועיים במשרד הרווחה חוסר שביעות רצון מהתנהלות מסגרות בית השאנטי, אשר לא עמדו בחלק מהסטנדרטים המחייבים. עקב כך, נערכו בבית השנטי מספר בקרות מקצועיות מעמיקות, האחרונה שבהן בתחילת חודש מאי, במסגרתן הוגדרו כללים ותנאים להמשך ההפעלה שלצערנו לא תוקנו ברובם. המשרד הזמין את גברת מריומה קליין לשימוע במסגרתו יובהר כי הסטנדרטים המקצועיים הנדרשים ממסגרות אשר נמצאות בהתקשרות עם חסות הנוער יישומו בבתי השנטי למען קידומם ומוגנותם של בני נוער בסיכון".