סכסוך העבודה בין הסתדרות המורים למשרדי החינוך והאוצר מתעצם, ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הודיעה על עיצומים במחוז ירושלים. בעקבות כך, הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים במחוז ירושלים החלו הבוקר (ראשון) בשעה 10:00. בשאר המחוזות הלימודים החלו כרגיל.

בן דויד אמרה בסוף השבוע: "הניתוק של הממשלה מדאיג מאוד. הם לא מבינים שאנחנו מאבדים את החינוך". בהודעה שפרסמה הסתדרות המורים נכתב: "הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של שר האוצר אביגדור ליברמן ופקידי משרדו בגיבוש הסכם שכר לעובדי ההוראה - הסכם שימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".

בהסתדרות המורים הזהירו כי אם פקידי האוצר לא "יעבירו הילוך" במשא ומתן על הסכם השכר, העיצומים יוחרפו. "אנחנו מתאפקים ומתחשבים בציבור ההורים כרגע, אבל מציעים לשר האוצר ולפקידי משרדו לא להעמיד אותנו במבחן", הזהירה בן דויד. "לא נהסס להחריף את הצעדים, אם נידרש לכך. התעלמות הממשלה מקריסת מערכת החינוך היא מפחידה. איפה שרי הממשלה? איפה ראש הממשלה? חוץ משרת החינוך אף אחד לא מתייחס למשבר הזה. מדובר במשבר לאומי. מערכת החינוך מדממת - ופקידי האוצר מגישים לנו פלסטר".

רשימת היישובים והמועצות האזוריות שבהם היו עיצומים הבוקר: אבו גוש, אפרת, בית אריה (עופרים), בית אל, בית שמש, ביתר עילית, בקעת הירדן, גבעת זאב, גוש עציון, הר אדר, חברון, ירושלים, מבשרת ציון, מגילות, מודיעין־מכבים־רעות, מודיעין עילית, מטה בנימין, מטה יהודה, מעלה אדומים, מעלה אפרים, קריית ארבע, קריית יערים.

בתגובה להודעה אמרו בהנהגת ההורים הארצית: "אנו דורשים שמסגרות החינוך המיוחד בכללותן יוחרגו לאלתר ולחלוטין מכל השבתה שהיא עכשיו או בעתיד. השבתת מסגרות החינוך המיוחד מוכיחה כי להסתדרות המורים לא אכפת באמת ממצבם של ילדים עם צרכים מיוחדים. ילדים במסגרות מיוחדות נדרשים לשגרה, יציבות וביטחון, וכל הפרה של אלו משבשת ופוגעת בהתקדמותם, ולעתים אף מובילה לרגרסיה".