הסתדרות המורים הודיעה אתמול על ביטול הלימודים היום בכל רחבי הארץ. החלטת ההסתדרות כוללת את בתי הספר היסודיים, גני הילדים והאולפנים. במוסדות החינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כרגיל. בכך מחריפה ההסתדרות את המאבק מול משרד האוצר, שכן בתקופה האחרונה הלימודים נפתחו רק בשעה 10:00.

בתחילה העיצומים התרחשו בכל פעם באזור גאוגרפי אחר ומהשבוע נפתחו הלימודים בכל הארץ באיחור של שעתיים, אולם מהיום כאמור לא יתקיימו לימודים כלל. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה משא ומתן עם פקידי האוצר, אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת.

מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה (צילום: אבשלום ששוני)
מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה (צילום: אבשלום ששוני)

"אני קוראת שוב לשר האוצר אביגדור ליברמן להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ"לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי באופן מיידי. זאת שעת חירום לאומית וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל". מנגד, שר האוצר אביגדור ליברמן סיפר אתמול כי נפגשת עם מורים במטרה לשמוע מה קורה בשטח.

"קיבלתי תשובה חד־משמעית - צריך להשקיע בצמצום פערי השכר ובמורים איכותיים. מורים יקרים, אני בעדכם ובעד שיפור משמעותי של תנאי ההעסקה שלכם. יש לנו הזדמנות לעשות שינוי גדול שאסור לפספס אותו", ציין ליברמן. במשרדו הוסיפו: "משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שישפר את שכר המורים, יביא להקלה להורים ולמשק באמצעות התאמת החופשות ויקדם מצוינות".