הסתדרות המורים פתחה הבוקר בשביתה בכל רחבי הארץ, במסגרתה לא יתקיימו לימודים בבתי הספר היסודיים, גני הילדים והאולפנים. לצד הדברים מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד פנתה הבוקר (רביעי) לשר האוצר, אביגדור ליברמן, בקריאה לשבת כבר היום לשולחן המו"מ ולמצוא דרך משותפת להתמודד עם האתגרים הסבוכים של מערכת החינוך.

בן דויד ציינה: "אני בטוחה שאם שר האוצר, אביגדור ליברמן יישב עם שרת החינוך, המנכ"לית, הממונה על השכר ואיתי בשולחן אחד - נצליח להגיע להסכם שכר. כך נמנע מימי שביתה נוספים ונציל את מערכת החינוך מקריסה ומנטישה המונית של עובדות ועובדי הוראה״.

בתוך כך, מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, שוחחה הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לדברים. בפתח דבריה הבהירה כי ההשבתה היא הרמת דגל אדום, "התרעתי וראיתי את זה מתקרב. ביקשתי שלפני שנגיע למצב הגרוע הזה נדבר על דברים מהותיים, אבל לצערי זה לא צלח".

שטאובר התייחסה לשאלה מה ניתן לעשות בכדי לפתור את המשבר, והשיבה: "אני רואה התקרבות בין העמדות, ורואה הנה יותר עמוקה שלה העקרונות, ומקווה מאוד שבפגישה הבאה אנחנו נוכל לדבר על סכומים שיגרמו לנו לראות את אור בקצה המנהרה. המצב שהגענו אליו עכשיו הוא מעיק, שגורם לנזק".

כשנשאלה האם היא תומכת בשביתה, ענתה: "אני תומכת בהעלאת שכרם ושיפור מעמדם של המורים. לצערי הרב, למרות הפגישות שהתקיימו לא הייתה בהן פריצת דרך – לא היה בהם אפילו אזכור של סכום אחד, אפילו לא אמירה".

מנכ"לית משרד החינוך הסבירה כי היא תומכת בצד של המורים: "אנחנו רואים את התמונה, ורואים את המצב של המערכת. גם שר האוצר יודע, והוא אומר את זה מעל לכל במה שהוא מסכים שהמורים חייבים שינוי מהותי בשכם ובמעמדם. בכדי להראות שלא מדובר במילים ריקות מתוכן צריך להביא משהו למשא ומתן. גם הצד השני לא חי בחלל ריק. הוא מכיר את הסיטואציה של מדינת ישראל, ובכל זאת לדון על זה".

שביתה בבתי הספר, שביתת מורים (אילוסטרציה) (צילום: אבשלום ששוני)
שביתה בבתי הספר, שביתת מורים (אילוסטרציה) (צילום: אבשלום ששוני)

על השאלה מדוע המשא ומתן איננו מתקדם, הגיבה כי פקידי האוצר הגיעו למשא ומתן בלי כלי עבודה, "אני חושבת ששר האוצר היום הבין, והוא עושה מאמצים בכדי להוביל אותנו לפתרונות. אני חשה שישנה התקדמות, ושומרת על אופטימיות זהירה".

"רוצה להאמין שהדיונים יהיו פוריים בכדי שאנחנו נוכל להימנע מהסבל המיותר הזה להורים ולתלמידים שמשבשים להם את סוף השנה אחרי שנתיים כל כך קשות, וגם פוגעים במשק, וזה מיותר. רוצה לחזק את ידיהם של המורים, של ההורים, ושל המנהלים. מבקשת מכולם לשמור על התקווה", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM