יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, התראיין הבוקר (שלישי) בתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לפיצוץ במשא ומתן בין המורים למשרד האוצר. "הייתה התקדמות במו"מ, אבל מה שקורה נוראי", אמר שיף בפתח דבריו, והבהיר: "לא נמתין עד ל-1 בספטמבר. לא נתמוך בהסתדרות המורים או באוצר. נתכנס ונשקול לצאת במחאות גדולות של הורים בכל רחבי הארץ".

זו הסיבה למחסור במורים? "הצעירים מחכים לראות אם יוכלו להתקיים מהשכר"
בן דויד קראה לליברמן לחזור למו"מ; מנכ"לית משרד החינוך: "תומכים במורים"

לשאלתו של מינץ כיצד בכל זאת יפעלו, כאשר יש פרויקט של מנהלים שעומדים חסרי אונים וקוראים למתרחש "משבר לאומי", בעקבות החשש שאין מספיק מורים לפתיחת שנת הלימודים, גם בחינוך היסודי וגם בחינוך העל-יסודי, אמר שיף: "כרגע ההתייחסות שלנו היא רק לחינוך היסודי, החינוך העל יסודי זה סיפור אחר. אין השוואת תנאים בין מה שקורה בתיכונים לבין בתי הספר היסודיים. אני שמח שמשרד האוצר התחיל סוף כל סוף לזוז לכיוון הסתדרות המורים והפערים. מה שקרה אתמול, אנחנו מדברים על הצעות שהן לא רחוקות מהדרישות של הסתדרות המורים, אבל זה יותר תרגילי מו"מ, ולא משהו אחר". 

מינץ תיאר את המחלוקת, לפיה גורם באוצר אמר שלא יהיה שכר של 10,000 ש"ח למורה מתחיל, ויפה בן דויד דורשת 9,000, ושאל את שיף איך הם בתור הנהגת ההורים הארצית, שהוא ארגון גדול בארץ, יותר מהסתדרות המורים ויותר מהאוצר, מתכוונים להגיב: "זה לא משנה במי אנחנו תומכים יותר", ענה שיף, "אנחנו תומכים בכך שתהיה לנו מערכת חינוך שתתחיל להיראות קצת שונה ממה שקורה עד היום. זה הולך למקומות נוראיים. אתה שואל שאלה מאד חשובה, אבל אני לא יכול להגיד על מי אנחנו סומכים יותר, על הסתדרות המורים או על האוצר, אנחנו סומכים על כולם". 

לשאלתה האם הנהגת ההורים הארצית מעלה כרגע אפשרות, בגלל שעדיין אין הסכם וכבר סוף יולי, לצאת להפגנת ענק עם אלפי משתתפים כדי שהילדים לא יפלו קורבן למלחמות, אמר יו"ר הנהגת ההורים הארצית שהכול נבחן: "אנחנו יושבים עכשיו ודנים איך לפתור את הבעיה הזאת. היינו שמחים לקדם את המו"מ, אבל אם בגלל ענייני אגו ותרגילים, הילדים שלנו ישבו בבית ב-1 בספטמבר, לא נוכל לעבור על זה לסדר היום".

עם זאת, בסיום הראיון, ציין שיף שהם לא ימתינו בהכרח ל-1 לספטמבר: "אנחנו נתכנס ויכול להיות שנצא במחאות, כי לא נרצה להשבית את הלימודים. זה לא פתרון. יכול להיות שנערוך הפגנות ענק כי אני חושב שמה קורה פה הוא נוראי. אני ממש לא מצליח להבין מה קורה. אני חושב שיש הרבה דברים מאחורי הקלעים כי אולי זו הדרך היחידה".