נותנות כבוד למדינה: שלוש אוניברסיטאות בישראל נכנסו לרשימת "100 האוניברסיטאות הטובות בעולם", הנקבעת על ידי מדד שאנגחאי. על פי המדד שפורסם הבוקר (שני), המוסד הישראלי המוביל הוא האוניברסיטה העברית בירושלים שדורגה במקום ה-77.

עבור המוסד הוותיק מדובר בהישג, שכן הוא הצליח לטפס 13 מקומות מהדירוג הקודם, אז דורג במקום ה-90. שני המוסדות הישראלים הנוספים שנכנסו לרשימה הם הטכניון שבחיפה ומכון ויצמן למדע שברחובות, אשר חולקים יחדיו את המקום ה-83.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ומהו המוסד הטוב בעולם על פי המדד? אוניברסיטת הארוורד (קיימברידג' שבמסצ'וסטס, ארצות הברית). במקום השני אוניברסיטת סטנפורד (קליפורניה, ארה"ב), במקום השלישי המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (ידוע גם כ-MIT, מסצ'וסטס ארה"ב), במקום הרביעי אוניברסיטת קיימברידג' (בריטניה) ואוניברסיטת קליפורניה (ארה"ב). 

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור אשר כהן מסר ל-JPOST בתגובה: "הצלחת האוניברסיטה בדירוג השנה היא עדות למצוינות האקדמית והמחקרית המתמשכת שלנו.  עד היום השגנו הישגים בולטים במגוון דיסציפלינות, פיתחנו תרופות מצילות חיים והקמנו חברות משפיעות בתעשיות מתקדמות, שממקמות את ישראל בחזית המדע בעולם".

רקטור האוניברסיטה העברית פרופ' ברק מדינה הוסיף: "האוניברסיטה העברית היא סמל, מופת למצוינות בלתי מתפשרת במחקר וגישה שווה להשכלה גבוהה. החוקרים שלנו עוסקים במדעים תיאורטיים ויישומיים ועומדים בחזית המדע שישנה את חיינו לטובה. הודות לקהל הסטודנטים, הסגל, הצוות והשותפויות האקדמיות הנפלאות שלנו עם אוניברסיטאות מובילות ברחבי העולם, האוניברסיטה שלנו נקבעה כמובילה מקומית ועולמית וככוח מניע מרכזי מאחורי הכלכלה והחברה המשגשגת של ישראל".